skillnad på tåvikt/boots

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Just_A_Lady
  • Startdatum Startdatum
J

Just_A_Lady

satt och funderade lite :smirk:, blir det någon skillnad på om man sätter på tåvikter istället för boots?? :confused:

Tåvikten sitter längre fram så du får ett annat steg,och sedan har 50-100 gram nere på hoven betydligt större betydelse än 200 gram runt kronranden. :p

a det var ju så jag menade :) men vad händer då? får man ett längre framsteg med tåvikter exempelvis? :confused:

Troligtvis,men den kan också bara få högre gång ,Testa det funkar olika på 0lika hästar.Överrullningen blir långsammare (slår på sig)

Bara att testa, syrrans ponny fick flackare steg med tåvikter än boots. Vikten hamnar ju längre ner och mer centrerat.

Om hästen inte går fri så måste man givetvis avbryta försöket...

/// ghost

Liknande trådar

Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
671
Senast: Miingla
·
Utrustning Är det någon här som använder floating boots? Jag funderar på att köpa dem till min häst och skulle gärna höra era erfarenheter av dem. ☺️
Svar
1
· Visningar
746
Senast: super
·
Hästvård Vår ponny har väldigt fin hovkvalitet,men usla tunna sulor. Hon är dessutom plattfotad. Hon är superöm på grusvägar och tyvärr består...
Svar
9
· Visningar
1 148
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag har den dåliga förmånen att ha en häst som kliver av sig skorna hela tiden och får ställa in så många träningar att vi aldrig kommer...
Svar
11
· Visningar
630
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama