Skillnad på havre och havre?

H

Halvblod_Rider

Vad är det för skillnad mellan Mustangs Helhavre och Kraffts "Guldhavre"(helhavre den också)?

Per 30 KGs säcken så kostar kraffts 104 kr och Mustangs 95 kr

Så, är det någon skillnad mellan dessa två eller är kraffts bara dyrare och mer känt som ett bra märke på hästfoder?

Mvh Miriam

Sv: Skillnad på havre och havre?

hmm.. man kunde ju tro att det var kvaliteskillnad men när det är så pass liten prisskillnad så tror jag faktiskt att det är märket som kostar..

Jag vet inget om Mustang havren så där kan jag inte hjälpa.

Kraffts "Guldhavre" eller Krafft Havre Röd som den heter nu är den så kallade Matildahavren. Den är speciellt utvecklad för hästar och är ganska fettrik.

Farsan har också installerat havrepanna. Förra året fick han 55 öre kg för prima MAtildahavre. Snacka om påslag som granngården/lantmännen gör när man ser vad dom tar ut till kund. Undrar vem som gör mest jobb med havren,Bonden eller Granngården...

Ännu billigare att köpa av en bonde...

Nu kan inte jag svara för just havren, men mustang har ju pelleterat foder också. Deras "blandningar" ska ha samma innehåll som kraffts, bara olika namn, men priset skiljer rejält! (varje fall här)

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 558
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 530
Senast: Irival
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 302
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Ja, som sagt vad gör man då? Har känt under en längre tid att det här går inte med att vara ensamstående hundägare till två hundar. Vad...
2
Svar
36
· Visningar
9 460
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar