Skillnad mellan Santa Cruz Arthur respektive Leopold?

Nomina

Trådstartare
Jag undrar helt enkelt vad som skiljer Santa Cruz Arthur samt Leopold åt?
Gällande sits och stöd är det ju rätt uppenbart, men tänkte mer på "för hästen". Bomform, mankfrihet, bomvidd osv?

Har en Santa Cruz Arthur hemma som jag ska prova på min häst nämnligen, men är egentligen mer sugen på en Leopold då jag efter vad jag läst tror att den skulle passa mig som ryttare bättre. Ridsportsbutikerna här i närheten hade dock ingen Leopold inne, så jag tänkte om jag ändå genom att prova den jag har hemma kan få ett hum om hur Leopolden skulle ligga på hästen?

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 292
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Har hört och läst att santa cruz "är" trängre i bomvidderna än andra märken, så att man får gå upp en vidd mot vad man i vanliga fall...
Svar
1
· Visningar
764
Senast: caballus
·
Utrustning Jag har i dagsläget en Arthur de lux till min kuse. Köpte den då jag från flera håll fick höra att den skulle vara byggd på samma bom...
Svar
4
· Visningar
3 013
Senast: Liten
·
Utrustning Hej, Jag behöver en ny dressyrsadel åt min häst. Har blivit intresserad av Santa Cruz. Naturligtvis skall sadeln passas in, men är...
2
Svar
25
· Visningar
11 432
Senast: Granetta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar