Sv: Skidspåren är inte till för hästar
I "vår skog", utanför knutarna, uppstod ett skidspår mellan jul och nyår. Det var några glada motionärer från trakten som började åka, och det spred sig rekordsnabbt att det fanns ett skidspår här. Så till den milda grad att byn översvämmades av skidåkare som hade hört talas om spåret.
Det stod bilar parkerade precis överallt - på mötesplatser (ja, vägen är väldigt smal), olovandes på grannens gård, framför min hästtransport
och andra kul ställen. Folk körde fast i snön, lånade redskap av grannarna för att ta sig loss och lämnade sedan redskapen i diket. De slängde sitt skräp i våra soptunnor osv.
Vi, som går en runda i skogen med hundarna varje morgon, blev utskällda av skidåkare som tyckte att vi skulle hålla undan hundarna från spåren "eftersom det var så kort tid det var möjligt att åka skidor". Jag kontrade med att säga att det är en väldigt kort tid på året som hundarna faktiskt får springa lösa. Och så frågade jag om han sagt samma till vildsvinen, älgarna och rådjuren som också korsade skidspåren.
Vi blev utskällda när vi red vid sidan av skidspåren, eftersom skidåkarna var rädda för hästar.
Osv osv osv.
Jag har fått nog av skidåkare för den här vintern.