Skidhjälm som ridhjälm

Buongusto

Trådstartare
Såg igår två islandsryttare som red med skidhjälmar i stället för vanlig ridhjälm nu när det är blåsigt och kallt.
Någon mer som gör det?

Ja, jag tyckte det verkade bra. Skidhjälmar är varma och sköna samt många av dem har Mips idag. De är ju dessutom konstruerade för att ta emot smällar i fart och skyddar bakhuvudet.

Jag red med min moppehjälm i början. Hade importerat ett sto från Island 1987. Hon var ovan vid cyklar, barnvagnar, moppar och självklart skogen och jag var orutinerad så jag datt i backen då och då. Tänkte att den skyddar bättre än en vanlig, billig ridhjälm och en dyr hade jag inte råd med.

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: fio
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
456
Hemmet Igår och idag såg jag flera näbbmöss i huset, två i köket och ett i sovrummet. Hur får man bort dem på bästa sätt? Gör dem skada?
Svar
6
· Visningar
760
Senast: Mia_R
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
918
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka