Skidhjälm som ridhjälm

Buongusto

Trådstartare
Såg igår två islandsryttare som red med skidhjälmar i stället för vanlig ridhjälm nu när det är blåsigt och kallt.
Någon mer som gör det?

Ja, jag tyckte det verkade bra. Skidhjälmar är varma och sköna samt många av dem har Mips idag. De är ju dessutom konstruerade för att ta emot smällar i fart och skyddar bakhuvudet.

Jag red med min moppehjälm i början. Hade importerat ett sto från Island 1987. Hon var ovan vid cyklar, barnvagnar, moppar och självklart skogen och jag var orutinerad så jag datt i backen då och då. Tänkte att den skyddar bättre än en vanlig, billig ridhjälm och en dyr hade jag inte råd med.

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
715
Senast: fio
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Shixle
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 595
Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 306

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka