Skicka barnen till Mallorca (Influensan)?

S

SpikePJ

Hade ni vågat skicka era barn till Mallorca nu när man inte riktigt vet hur allvarlig eller spridd nya influensan är? Mina ska åka med sin farmor och farfar om ngr veckor. Men nu är jag tveksam, litar inte på akutsjukvården där. Jag menar har de tillräckligt med influensamediciner om smittan skulle explodera. Min tolnvåring har dessutom astma, med några astma anfall per vecka. Han blir alltid mycket sämre när han är sjuk, och astma kan vara potentiellt livshotande om det vill sig illa. Relationen mellan deras farföräldrar och mig är riktigt dålig redan som den är, det råder ett tyst hat mellan oss. Blir nog en stor konflikt om jag stoppar resan.

Sv: Skicka barnen till Mallorca (Influensan)?

Nej det är det väl inte, har dock aldrig varit där. Vet inget om deras akutsjukvård eller intubationsberedskap... Influensan verkar ju också vara värst i Mexico och mildare i andra länder. Är ändå tveksam, det kanske vore bättre att drabbas här, intill ett universitetssjukhus om man ska drabbas. Den kommer säkert hit eller har redan kommit, det är jag inte så rädd för. Men är orolig för att skicka iväg dem, de är ju mitt allt.

Nej det är det väl inte, har dock aldrig varit där. Vet inget om deras akutsjukvård eller intubationsberedskap... Influensan verkar ju också vara värst i Mexico och mildare i andra länder. Är ändå tveksam, det kanske vore bättre att drabbas här, intill ett universitetssjukhus om man ska drabbas. Den kommer säkert hit eller har redan kommit, det är jag inte så rädd för. Men är orolig för att skicka iväg dem, de är ju mitt allt.

Dom har läkare i Spanien också. Självklart ska dom få åka!

Ja inte skulle jag vara det minsta rädd! Jag har bokat en resa till Mexico till mig och sonen, och känner ingen oro över det heller!

Jag hade inte varit det minsta orolig för en resa till Mallorca.
Har inte hört några rapporterade fall alls därifrån, Spanien har mig veterligen bra vård.

Hade mäjligen varit annorlunda om de skulle till Mexiko.
I Spanien är de väl lika säkra som hemma..

Jag har bokat en resa till Mexico till mig och sonen, och känner ingen oro över det heller!
Men det där låter väl ganska rejält dumdristigt! Svenska ambassaden har ju stängt i Mexico och UD avråder svenskar från att resa dit så läget får väl anses som allvarligt. Särskilt när man kommer som resenär och passerar så enormt mycket folk som man gör på flygplatser.

Ja inte skulle jag vara det minsta rädd! Jag har bokat en resa till Mexico till mig och sonen, och känner ingen oro över det heller!

Tänk på att speciella regler gäller om man reser trots UD:s avrådan, bl.a. gäller försäkring när ni är i det landet inte som vanligt eller kanske inte alls. Kolla upp! Har ni resan bokat sedan länge brukar de flesta bolag erbjuda full återbetalning när UD avråder, om ni vill avboka. Men det kanske lugnar ned sig framöver med epidemin, man vet ju aldrig. :)

Tänk på att speciella regler gäller om man reser trots UD:s avrådan, bl.a. gäller försäkring när ni är i det landet inte som vanligt eller kanske inte alls. Kolla upp! Har ni resan bokat sedan länge brukar de flesta bolag erbjuda full återbetalning när UD avråder, om ni vill avboka. Men det kanske lugnar ned sig framöver med epidemin, man vet ju aldrig. :)

Det hinner blåsa över innan vi ska dit vid jul, det är jag övertygad om. Dessutom har de ju taggat ner varningarna redan, den är lättspridd men ger knappt någon dödlighet alls, jämför man med fågelinfluensan är det en fis i rymden. :D

Det hinner blåsa över innan vi ska dit vid jul, det är jag övertygad om. Dessutom har de ju taggat ner varningarna redan, den är lättspridd men ger knappt någon dödlighet alls, jämför man med fågelinfluensan är det en fis i rymden. :D

Jaha var det så långt fram, ja då är det ju en helt annan femma!
Det enda ni riskerar är att om UD släpper sin avrådan och sedan har infört den igen när ni ska åka, så får ni inga pengar tillbaka om ni vill avboka.

Fick ni ett extra bra pris nu kanske? Kan jag tänka mig. :laugh:

Jaha var det så långt fram, ja då är det ju en helt annan femma!
Det enda ni riskerar är att om UD släpper sin avrådan och sedan har infört den igen när ni ska åka, så får ni inga pengar tillbaka om ni vill avboka.

Fick ni ett extra bra pris nu kanske? Kan jag tänka mig. :laugh:

Skojar du? :o Nej vi hann beställa innan så det var svindyrt. :rofl:
Och med Fritidsresors nya reseförsäkring får man omboka/avboka som man vill utan att ha någon särskild anledning. EN fördel man har pga att så många blir arbetslösa kanske...

Nej, det gällde ifall ni bokat nu under avrådan. Jag uppfattade som att du hade bokat resan nu! Bokar man under avrådan gör man det på egen risk så att säga.

Men om de har en sån flexibel försäkring är det ju kanon!
Kände inte till det, så praktiskt.

Nej, det gällde ifall ni bokat nu under avrådan. Jag uppfattade som att du hade bokat resan nu! Bokar man under avrådan gör man det på egen risk så att säga.

Men om de har en sån flexibel försäkring är det ju kanon!
Kände inte till det, så praktiskt.

Ja fast jag formulerade mig tokigt, det är det nya avbeställningsskyddet som är så där förmånligt, inte försäkringen. :o

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka