Skicka ägarbevis med ????

psychogrrl

Trådstartare
Jag ska skicka in ägarbevis till franska hästavelsförbundet pga ägarbyte.

Ska jag skicka med vanligt brev? Rekomenderat brev? Eller vad ska jag använda? Jag vill ju vara säker på att det ska komma fram, men de ska ju inte behöva gå till posten för att kvittera ut det :crazy:

När jag ändå är igång kan jag också fråga vad man ska skicka in passet med till SH? Samma typ av brev där?

tack för hjälpen! Ska väl iofs gå och prata med posten (?) imorgon, men kan lika gärna höra med er här vad ni har att säga om saken! :)

Skicka REK om det går.

Jag vet inte vad SH säger men jag skickar så till SCS iaf, även om jag inte får det rekat tillbaka :crazy:

skickar du det vanligt så kan inte posen spåra brevet om det skulle försvinna.
så du borde nog skicka det rekomanderat.

Det går, men då får jag punga ut med 124,50:- :crazy: ;) Tror dock bara att de kan spåra det i Sverige...

Men de måste inte hämta ut det då utan brevet kommer till den adress som står skriven?

Men om det kommer bort när dom skickar det så får ju de stå för konsekvenserna! Jag har ju skött min del av det hela och är säker på att de fått brevet... Hmm, frågan är om ICA vet något om det här eller vem man ska prata med egentligen. Om de där ens har REK-brev till utlandet :smirk:

Ett rek går endast att spåra så länge det är i Sverige. Jag antar att priset du anget är för ett förbetalt kuvert med porto vilket inte alltid är det billigaste, det beror på vikten. Rek går att kombinera med mottagningsbevis då mottagaren måste kvittera att reket är mottaget och du får tillbaka detta. I Sverige måste man hämta ut försändelsen på Posten eller partner men det kan säkert skilja mellan länderna. Reket har inte leveransgaranti utrikes och om det kommer bort får du ersättning med max 500 kr.

Ett annat alternativ till rek är express som delas ut till mottagaren men är dyrare och går snabbare. Ett express har leveransgaranti utrikes men inte förlustgaranti. Du kan inte spåra ett express till Frankrike (men en del andra länder).

Jag skulle gå till ett Postcenter för att få hjälp att skicka detta. De har i många fall större kunskap än Ica och andra partners även om det mycket väl går att skicka från dem.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 861
Senast: Lavinia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
631
Senast: IngelaH
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 046
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 685
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama