Skendräktighet? Eller bör jag bli orolig?

L

Lionheart

Min vuxna tik har sedan ett par dagar betett sig underligt. Hon har bäddat, pipit (gör hon ALDRIG i vanliga fall), äter dåligt, varit extra kelig och extra trött. Hon ligger mest och sover hela tiden. Det mesta stämmer in på hur hon är i vanliga fall när hon är skendräktig, men hon brukar inte sova så mycket som hon gör nu..Det allra dummaste är nog att jag inte antecknat när hennes löp var, men ca 2 månader bör stämma.

Vad bör jag göra? Bör jag reagera på att hon sover mer än vanligt? Eller kan det också komma med skendräktighet? När jag släpper henne lös och kastar boll m.m blir hon lika pigg och glad som vanligt, så hon är inte hängig på det sättet.

Sv: Skendräktighet? Eller bör jag bli orolig?

Ingen? :eek:

Hon är fortfarande "trött", sover mest hela tiden.. Men pipandet har hon lagt av med och bäddandet är nästan noll nu.. Maten går det sisådär med, åt första hela portionen igår kväll. Men så har hon ingen jätte-aptit i vanliga fall heller.. Fortfarande pigg på promenaderna dock, inga problem att leka upp :p Nu är jag förvisso inte orolig längre, ville mest uppdatera om hur det gått :)

Sv: Skendräktighet? Eller bör jag bli orolig?

Hur hundarna beter sig under löp/skendräktighet kan förändras från gång till gång också. Så att hon är tröttare nu än förut är nog inget att oroa sig för.

Min unga dåre har alltid blivit lite lugnare under löp (vilket varit väldigt välkommet eftersom hon brukar ha sån enorm energi :D) och fått lite svullna juver. Efter senaste löpet... Jävlar vad seg hon var(!). En timmes promenad i lugn takt på platt mark gjorde att jag efter halva sträckan fick släpa med henne och mot slutet la hon sig ner, oavsett vart vi var. Om hon fick vara lös så stod hon bara stilla och stirrade. Från februari till slutet av maj var hon konstant mer eller mindre påverkad och tappade alla muskler och all kondition... Skitkul :crazy: (Blir hon likadan vid nästa löp så kastreras hon utan tvekan.)

Skönt att det blivit bättre för din tik nu ändå :)

Liknande trådar

Hundhälsa Jag är lite orolig för Nora, som den senaste tiden inte riktigt varit sig själv. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är men...
Svar
4
· Visningar
1 423
Senast: Ceta
·
Hundhälsa Har en tik på 1,5 år som genomgick sitt andra löp för ca 2 månader sedan. För ca 1 vecka sedan började hon bete sig väldigt konstigt,hon...
Svar
2
· Visningar
1 612
Senast: russinbulle
·
Hundhälsa Nu sitter jag här och är skitorolig. Tik, född dec -12, fick första kullen på första löpet, och andra kullen på andra. Jag tog över...
Svar
1
· Visningar
1 154
Senast: Raderad medlem 94602
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 659
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka