Skenande häst sprang rakt igenom hus

Stackars hästen hoppas den repar sig.
Personen i texten verkar ha humor. Han säger att hästen sprang så snabbt så den inte hann ta en kopp kaffe. :D

Stackars hästen hoppas den repar sig.
Personen i texten verkar ha humor. Han säger att hästen sprang så snabbt så den inte hann ta en kopp kaffe. :D
Jag tyckte det var en aning klumpigt att skriva och inte alls roligt i sammanhanget då hästen faktiskt verkat ha blivit ganska skadad och mår fortfarande dåligt. Hade hästen klarat sig utan fysiska skador och varit relativt återställd i dagsläget så kanske man kan skämta om det men näe, inte när hästen skadade sig.

@Grazing: Jag tyckte också det var enormt obehagligt med den "lustiga" knorren på slutet. En bekant till mig snubblade och ramlade genom ett fönster (i nyktert tillstånd ska sägas, ren otur) och det blev många stygn. Jag vill inte ens tänka på hur hästen såg ut efter det där :(

Hoppas att hästen har försäkring som gäller både för dess egna skador och de skador den orsakade.
Hästar och deras ägare är inte ansvariga för skador som hästen orsakar på annans egendom. Jo om ägaren varit uppenbart vårdslös så kan h*n bli skadeståndsskyldig.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 064
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Orkanen Irma, som har orsakat stor förödelse, har dragit fram över Florida. Hästägaren Georgia Mott flyttade in sina hästar i huset för...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Trailern hade underhållsfritt golv och var nybesiktigad. Ändå trampade 4-åringen rakt igenom och fick avlivas på grund av skadorna. ”Jag...
Svar
0
· Visningar
498
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En ung ryttarinna, en häst och ett äldre par i bil skadades i samband med en olycka utanför Varberg på tisdagskvällen. ... Källa / Läs...
Svar
0
· Visningar
641
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25