Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eastwick skrev:Hur har det gått???
lizan skrev:jag har fått skavsår mellan skinkorna en gång efter en lektion barbacka en gång... stoooooora variga sår... det var nog det vidrigaste jag varit med om... bläääääääää....
"Gnuggar händerna" Ett kärt ämne...mataii skrev:Jag vet inte vad jag ska ta mig till snart. I stort sett varje gång jag rider får jag helt kollosalt ont mellan benen. Många gånger slutar det med sår som blöder,
mitt i hela härligheten , och sittsvårigheter i flera dagar efteråt. Vad gör ni för att
slippa detta? Något knep?? Snart börjar jag rida med 4 par blöjor för att slippa detta om ingen har något bättre förslag?
tacksam för alla svar dom ges!!
Noa skrev:För mig fungerar det endast med "kirurg"tape. Innan du klär på dig så sätter du dig ner och tejpar hela underlivet frånsett själva "hålet". Det finns en bredare tejp på Apoteket så du inte behöver så många små bitar. Försök följa alla hudveck, in i alla skrymslen och vrår. Det kommer att kännas både konstigt och obehagligt då du ställer dig upp men känns inte under ridning. Xylocain-gel är bra då skadan redan är gjord. Detta är det enda som fungerar för mig, gärna tillsammans med vadderade trosor.
Doneloge skrev:Gör det inte ont att dra bort tejpen sen?
AnnaPaanna skrev:För att förhindra skavsår; SITT INTE PÅ MUFFEN det skriker min dressyrtränare omedelbart om man av ngn anledning kommer ur balans o trillar framåt. Som ett knep brukar jag ha ett mantra i huvudet under träningen; sitt på rumpan, sitt på rumpan, sitt på rumpan...