skav på nosryggen

B

boblin

Min 17 åriga häst har skav på nosryggen det ser ut som död hud.
Han hade det när jag köpte han för ett år sedan dom sa att han haft det som föl för att grimman satt för hårt.
Får ej bort det har provat med idomin men det hjälper ej fast det är b vitamin i det.
Finns det något förslag.

Sv: skav på nosryggen

Är det svallkött eller ärr så är det inte så jättemycket man kan göra åt själv.

Hur ser svallkött ut.
Han har en gämn tunn hinna där.
Det kommer svaga vita strå så jag nu för jag har ej grimma på han i hagen hade det innan på grund av flugskydd men det blir bara mera skav av det.
Har provat många mjuka grimmor men det blir bara värre.

Oj, hur ska jag förklara det bra..

svallkött är liksom kött som dött efter en skada.

Googla så får du säkert bättre och utförligare svar.

min donna kan få skav av vissa grimmor å blir "bucklig" på nosryggen me träns på. det gick bort när jag satte på nosludd.:laugh:

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 155
Senast: Kilauea
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 873
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 100
Senast: super
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit