Skav av svanskappan

Zolimita

Trådstartare
Min häst måste gå med svanskappa ett tag framöver för att muskla sig mer vid manken och nu har hon fått början till skav:( Har rengjort svanskappan noggrannt efter varje användning men tydligen är hon känslig.Finns det någon bra salva som man kan använda? Har inte hunnit gå så långt ännu att det blivit sår.
Skulle man kanske kunna sy någon sorts tunnel som man kan trä över? Men då måste det väl vara äkta fårskinn då syntetmaterial kan bränna:confused:
Längtar till vi får plocka bort svanskappan...

Sv: Skav av svanskappan

Jag tog ett gäng nossludd och satt på min svanskappa.. Fungerade bra!

Liknande trådar

S
Hästvård Jaa, jag har ju fått en eksem häst hit hem, och jag har absolut noll erfarenhet av detta. Inte så bra kombination kanske: eksemhäst +... 2
Svar
20
· Visningar
5 485
Senast: Simply me
·
Hästvård När hovslagaren var här i förrgår upptäckte jag att hästens öron såg "skabbiga" ut. Jag kan plocka/skrapa bort päls och vid rötterna på...
Svar
3
· Visningar
1 265
Senast: Constance
·
Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er... 2
Svar
30
· Visningar
5 184
Senast: Alexandra_W
·
C
Ridning En av mina kallisar är den som jag nämnt tidigare i "rida halt häst" - tråden, som var halt med gaffelband-skada. Hans (Min) plan var...
Svar
6
· Visningar
1 058
Senast: Rikkan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka