Skav av pannbandet?

Q

Qyenn97

vad gör man då? Kan ju inte ta bort det. Ska man satsa på en lång kedja istället som inte hänger åt Förmodligen har han fått det ju när han blev klippt och sen svettig på det.

Sv: Skav av pannbandet?

du kan juh alltid testa det. :) och se om det blir bättre. Eller rida utanpannband.

Byta till ett större blir nog svårt, förmodar att du har full redan nu.

Ja, har redan full. Han har ett enormt huvud så:angel: Men rida utan pannband vågar jag inte då han inte är så pålitlig att rida och kan slänga sig hit och dit så vill inte riskera att det kommer löst eller något. Men ska se om jag hittar någon kedja:)

Ja, har redan full. Han har ett enormt huvud så:angel: Men rida utan pannband vågar jag inte då han inte är så pålitlig att rida och kan slänga sig hit och dit så vill inte riskera att det kommer löst eller något. Men ska se om jag hittar någon kedja:)

jah det låter smart. Vet inte omdet finns kanske x-tra full?

Haha, mamma sa det; Sätt på ett ludd. Jo tack?:p Hade ju sett lagom fånigt ut.

Vet tyvärr inte det! Mamma såg det när hon var i stallet, jag har inet varit där än för jag är sjuk. Men jag tror hon nämnde något om under öronen. Men det han har nu är inte för litet för honom, men han är nyss klippt, och blev svettig i söndags så det kan ha varit det som gav honom skavet kanske? För det har aldrig hänt innan.

Vi hade ludd på ponnyernas pannband när vi var små! :D

Men det kanske räcker om du petar under nåt mjukt där det skavt?

Om skavet var bakom öronen kan det ju bero på grimman också :)

KL

Nu är det löst. Det mamma trodde var skav, var helt enkelt lite svett:p

Såg att du löst det men vill bara skriva en sak till typ alla;

Var noga med att inte ha för hårt sittande pannband! Hästarna får huvudvärk av det och min häst blev alldeles konstig av det... hjälpte att byta till ett lösare pannband! var försiktig! :D Så får du en roligare och nöjdare häst!:bump::D

Såg att du löst det men vill bara skriva en sak till typ alla;

Var noga med att inte ha för hårt sittande pannband! Hästarna får huvudvärk av det och min häst blev alldeles konstig av det... hjälpte att byta till ett lösare pannband! var försiktig! :D Så får du en roligare och nöjdare häst!:bump::D

:bow: :bow: :bow: :bow: :bow:

Amen. Det FINNS större pannband än "normala" full, man måste bara ge sig ut och leta efter dem, ta med sitt eget och mäta och vara beredd att betala...

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Ja, den eviga stora frågan. Finns det nån bekväm BH? Jag har dagen till ära fått på mig en vanlig t-shirtbh från Lindex. Den skaver i...
Svar
19
· Visningar
923
Senast: SiZo
·
Hästhantering Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Svar
18
· Visningar
731
Senast: Amha
·
Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
2 171
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 475
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka