Skärpning på citatfronten

mandalaki

Trådstartare
Snälla, fundera lite över hur ni använder citatfunktionen. Alldeles för många citerar HELA inlägg och lägger sen sitt svar efter. Eller före - vilket ger samma resultat, inlägget innehåller en alldeles för låååång grön citatruta.

Det här finns inte med i Bukereglerna om jag minns rätt, men det hör till allmän netikett. Man citerar bara precis det man svarar på - för att göra trådarna lättare att hänga med i.

På t ex Islandshäst är nästan varje tråd exempel på detta, liksom just nu Filippa-tråden på Senior.

Skärpning, please:bow:

Dessutom skulle jag önska att moderatorerna raderade inlägg där hela långa citat finns med och skribentens enda egna bidrag är :bow: :bow: :bow: eller "håller med". Jag skickar GÄRNA synpunkt på sånt om det underlättar.

Sv: Skärpning på citatfronten

Skärpning gäller oxå i dessa bildtrådar. Men behöver inte citera ett inlägg som har 5 bilder, för att skriva "fint" eller liknande...

:bow:

Snälla, fundera lite över hur ni använder citatfunktionen. Alldeles för många citerar HELA inlägg och lägger sen sitt svar efter. Eller före - vilket ger samma resultat, inlägget innehåller en alldeles för låååång grön citatruta.

Det här finns inte med i Bukereglerna om jag minns rätt, men det hör till allmän netikett. Man citerar bara precis det man svarar på - för att göra trådarna lättare att hänga med i.

På t ex Islandshäst är nästan varje tråd exempel på detta, liksom just nu Filippa-tråden på Senior.

Skärpning, please:bow:

Dessutom skulle jag önska att moderatorerna raderade inlägg där hela långa citat finns med och skribentens enda egna bidrag är :bow: :bow: :bow: eller "håller med". Jag skickar GÄRNA synpunkt på sånt om det underlättar.
:bow: :bow: :bow:

Skärpning gäller oxå i dessa bildtrådar. Men behöver inte citera ett inlägg som har 5 bilder, för att skriva "fint" eller liknande...

:bow:

Det är det värsta som finns, jag fullkomligen avskyr det. Eller när dom citerar 5 bilder och frågar vad skimmeln som är högst upp heter för den är sååå söööt.....suckar.

Ja men visst är det. Då kan man citera ut just den bilden isf. OM man måste citera...(med bild).

Ja men visst är det. Då kan man citera ut just den bilden isf. OM man måste citera...(med bild).

Man kan väl skita i den där jävla bilden i citatet ändå, jag tycker ärligt talat synd om dom stackrarna som fortfarande sitter med modem för det måste vara ett helvete att läsa trådar för dom!!

Tycker att många lägger in alldeles för stora bilder också. En bredd på 500 pixlar borde räcka. :(

Man kan väl skita i den där jävla bilden i citatet ändå, jag tycker ärligt talat synd om dom stackrarna som fortfarande sitter med modem för det måste vara ett helvete att läsa trådar för dom!!

Men det går att ställa in så att bilderna inte visas automatiskt tror jag utan som länkar istället(?), ifall man nu sitter med modem menar jag..

Men det går att ställa in så att bilderna inte visas automatiskt tror jag utan som länkar istället(?), ifall man nu sitter med modem menar jag..

Men det spelar väl ingen större roll ändå, varför citera 5 bilder när man kommenterar 1?

Stör mig sååå på sånna som bara måste citera en jättelång text och sedan skriva "håller med" eller " :bow: "

Antingen svarar man personen utan citat eller tar bort texten i citatet och skriver tex "lång text" så andra vet vilket inlägg det menas. Om någon förstår hur jag menar.

Tillexempel:

:bow: :bow:

Det där håller jag verkligen med om! Varför citera bara för att göra några ":bow:"?

Långa citat är i allmänhet störande. Om man ska kommentera HELA inlägget behövs ju inte något citat, och är det något speciellt i inlägget man vill lyfta fram är det ju DET som ska sitta i citatet.

Jag har önskemål att det som tidigre stod vilket inläggsnummer som man svarat till, tex nu Mandalaki #1, för ibland är det svårt för folk INTE använder citat att veta på vad de svarar om den de svarar kort till någon som har flera inlägg i samma tråd.

Fast då är det bara att klicka på länken Svar på överst till höger i inlägget så tas man till det inlägget (eller så öppnas det i nytt fönster, lite beroende på webläsare)

Testade och det funkar nu, har för mig att jag testatförut men det har inte funkat då, då hamnade jag bara på TSinlägg hur jag än gjorde. men då är det ju bra, då kan vi glömma mitt förra inlägg :idea:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 556
Senast: Tilly_85
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan startades 14/5 1996 och fyller därför 24 år idag! Under året har det inte skett några större uppdateringar av...
Svar
4
· Visningar
2 871
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Hej, Nyss försvann ett par av min ainlägg då jag hade länkat till bilder på två olika sadlar, likadant utseende men olika märkesnamn...
Svar
10
· Visningar
1 628
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Då jag inte fått svar på PM så kommer jag ta det här offentligt i syfte att väcka diskussion om både min tråd och övriga trådar som...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
15 885
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar