Skarp kanin

annan1

Trådstartare
Vi har två kaniner, honor på runt ett halvår. De är halvsystrar men väldigt olika, korsning mellan lejonhuvad och dvärgvädur. Den ena (som är lejonhuvad och ser helt renrasig ut), är snäll, social, nyfiken och allmänt kul. Den andra är hennes raka motsats: väldigt skarp, ganska skygg, verkar ogilla att bli hanterad och avskyr när jag städar buren (trots att jag inte städar när hon är där).

Ska man helt enkelt acceptera att det här är hennes personlighet, och låta henne vara? Eller ska man jobba på att få henne mer social och mindre skarp? Hur, i så fall?

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 343
Senast: Mirre
·
Hästhantering Hej jag är ny här på buke och vet inte riktigt hur det fungerar än.. men jag blev medlem av en andledning, mitt problem. Det är så att...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
31 025
Senast: mackan
·
Däggdjur Vänder mig till kloka buke för att få råd. Jag har en dvärgvädur född hösten -07 som jag går runt och oroar mig för, antagligen helt...
Svar
13
· Visningar
4 123
Senast: kenttjej
·
A
Däggdjur Hej, jag har lite problem med min kanin. Jag har alltså skaffat mig en dvärgvädur, hona, som var i den åldern att hon just fick...
Svar
1
· Visningar
958
Senast: Jenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter