skapar en ny tråd om själv rasen (kamphundar)

Har inte orkat läsa allt ni har skrivit. Läste bara det sista, ang elak hund eller inte. Det finns INGEN BARNHUND någonstans. Man ska inte och kan aldrig lämna en hund ensam med ett litet barn. För Barn kan vara jä..igt elak när man inte ser. Och då menar jag inte elak med flit utan barn vill upptäcka saker hela tiden, undersöka etc....
Se bara på Collien som ju var en jättepopulär hund när filmen Lassie kom på biografdukarna ja faktist innan folk hade TV. Dom blev ju jättepopulära att köpa hem till sina barn. Dom trodde att alla hundar skulle vara lika klok som ju Lassie var. Vakta barnen etc...Nu är det så att Collie är väldigt nervös i sin läggning OCH den blev sönderavlad som schäfer är m m m. Så vad händer?! Jo, den bet barnen många, många Collier blev avlivade för den saken. Det har en mycket aktad veterinär berättat för mig för ett tag sedan. Så jag har inte hämtat det från luften bara. Det var det jag ville säga att INGEN hund är snäll om den inte får vara snäll och vanlig hund. Så sluta klanka ner på pitbull och fan vet vad. För det är så som Fia har skrivit en gång här INGEN HUND FÖDS ELAK. Så är det bara. Ni såg väl filmen ang pitbull? Dom erkände ju att dom var elaka mot pipullvalpen den skulle må dåligt när den var liten DÅ kunde den bli en bra kamphund etc...Man måste kampa mycket med den göra den aggressiv. Visst föds det hundar som kan vara sådana redan från början men det är inte många av dom. Och det är ju inte bara pitbull. Kanske din lilla terrier (apropå terrier, konstigt att inte dom används som kamphundar. Dom är ju ettriga som fan.)-som sitter i ditt knä nu biter av dig strupen i natt när du ligger och sover, bara för att halsen darrade lite och han tyckte att det såg roligt ut och bara var tvungen att bita lite. :D
God natt gott folk.
 
Du har rätt i det du skriver, men det är även skillanad på raser( och individer inom rasen) och det kommer man inte ifrån. En ordentligt uppfostrad hund tillsamman med ett ordentligt uppsostrat barn är i regel aldrig några problem.

Däremot finns det av naturen mer nervösa raser, som kanske tar till hugg fortare än en stabil ras.( det är lätt för folk att förstå)

Men sedan har vi individer inom rasen ex; en cocker spaniel tycker inte alltid om barn( eller Golden) men folk tar ofta förgivet att en Golden eller Cocker älskar barn.( svårt för icke hundvana att förstå)

Så det finns raser som är mer lugna och kanske bättre avlade för att ha omkring barn, men alla är olika individer !!
 
Visst finns det olika individer. Men det finns det ju överallt. Ingen är ju lika. Jag skrev ju inte heller att Collien var folkilsk och bet barn alltså alla Collier.
Och en ordentligt (uppfostrad unge) finns det????
Är man 1-3 år gammal kan man inte uppfostra ett barn att inte upptäcka i livet. Men man kan se till att dom inte kryper omkring på golvet framför hunden i korgen etc...
Men en olycka händer väldigt snabbt, tyvärr.
Nu är det ju så att så fort en schäfer har bitit någon så står det ju det i tidningen " Schäfer har bitit......" Nu börjar dom försöka skrämmas med Pit bull har bitit......
Men är det tex en pudel så står det "hund bet barn".
Visst är det lustigt? Med ett o framför lustigt.
Jag tycker att det för :devil: helt enkelt.
 
Visst finns det olika individer. Men det finns det ju överallt. Ingen är ju lika. Jag skrev ju inte heller att Collien var folkilsk och bet barn alltså alla Collier.
Och en ordentligt (uppfostrad unge) finns det????
Är man 1-3 år gammal kan man inte uppfostra ett barn att inte upptäcka i livet. Men man kan se till att dom inte kryper omkring på golvet framför hunden i korgen etc...
Men en olycka händer väldigt snabbt, tyvärr.
Nu är det ju så att så fort en schäfer har bitit någon så står det ju det i tidningen " Schäfer har bitit......" Nu börjar dom försöka skrämmas med Pit bull har bitit......
Men är det tex en pudel så står det "hund bet barn".
Visst är det lustigt? Med ett o framför lustigt.
Jag tycker att det för :devil: helt enkelt.
 
Jo jag har träffat på barn som är mer uppfostrade än andra, det skiljer sig otroligt mellan barn som är uppfödda med djur ( inte bara hund) än barn som inte har djur alls.

Nej man kan inte hindra en 1-3åring från att upptäcka världen, men redan i den åldern kan man säga vad som är rätt och fel.

Det du skriver om tidningen håller jag med om.
Men så har jag inte mycket över för tidningar längre, speciellt Ex***ssen eller Aft****adet :devil:
 
Fin vovve!!
gillar Rocco också, älskar "röda" hundar av den typen..eller hans färg kanske räknas som "buckskin" också :confused:

är dom från samma kull?
Vilka är din tik efter?
 
Sv: skapar en ny tråd om själv rasen (kamphundar)

jag vill rycka in i denna tråd & säga några saker ang.
american pitbull terrier.
jag kan förståss bara tala för min egen Apbt.
men en sak håller jag inte med er om är att apbt är en
urdålig vakthund !
min är faktiskt duktig vakthund hemma. & han började redan vakta
hemmet som valp. :banana:

den funkar som en alround hund. kan användas till allt.
själv så tränar jag min apbt i sök & spår lydnad & skydds & bevakning. det funkar bara bra & han har fått massor av
beröm på proven.

vad det gäller storlek & modell osv. varierar lika mycket som färgen. kan variera från individ till individ.
min apbt är bara 10 månader en chocolate and rednose hane & har ej växt färdigt än på långa vägar. men han är en lagom byggd apbt på en vikt 25 kg.
normal musklad & fin. mankhöjden är nu 51 cm. men han blir större.
de brukar ligga i höjd mellan 55-60 cm oftast med som sagt så finns det dom som antingen blir större eller förblir småväxta.

apbt är en mycket trevlig & social hund som gärna vill vara med överallt & på allt. min apbt älskar djur & människor men är även en
bra människokännare.
 

Liknande trådar

J
Hundavel & Ras Har väldigt mycket funderingar just nu och jag hoppas att iallafall någon orkar läsa igenom och ge sin åsikt på det hela. Jag har...
Svar
11
· Visningar
3 721
Senast: Josefinelandgren
·
G
Övr. Hund Jag vet vad ni tänker. "Åh, nej, inte ännu en tråd om kamphundar!". Nu är det inte dessa kamphundsrasers vara eller icke vara som jag...
2
Svar
37
· Visningar
3 899
Senast: Armani__
·
Övr. Hund Herr & Fru Nidholm alskar hundar. Dom har haft hundar stora som sma sedan barnsben. dom har aven ett antal ar fott upp rashundar. Her...
Svar
9
· Visningar
3 451
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp