skapar en ny tråd om själv rasen (kamphundar)

Hej!

Jag tackar så hemskt mycket för sidorna.
Usch det känns hemskt att tacka för de, men de hjälper mig inom arbetet.

Nu mår jag illa... :crazy:


Om det är någon som vet någon mer stans man kan hitta fakta om detta eller det bästa, om någon har något tv-klipp eller inslag som de spelat in..

Tacksam för svar!

/Frida :banana:
 
på den sidan finns min hund med på bild.. väldigt bra sida faktiskt...tråkigt att han inte alltid uppskattats han som gjort sidan..:/ men men.. finns "sånna som vet allt, kan bäst" överallt..:)
 
Hon heter Dipzy o finns på bild bland alla andra bilderna på sida 8-9 om ja inte minns fel.. min grannes hund finns oxå med.. rocko(rocco!?) tror han är på sida 10-11 eller nåt.. himmla söt är han.. :D
 
Problemet är väl att dom hundarna tar inge försäkringsbolag imot då det blir dyrt för dess ägare den dagen hunden blir sjuk :(

Jag själv tror att avlar man på hundar som inte är kamphundar så är det nog inge skillnad p åden som en rottis.
Men dom är avlande för att vara stenhårda i psyket och vakta, så någon barnhund är det nog inte enligt mig iaf.

Man måste tänk på vad man vill göra med sin hund vill man jaga ja med köp på en jakthund och inte en Phalenare.

Vill du ha en vakthund som ska vakta ett företag så köp på en stor hund som ser farlig ut tyr rottis och inte en liten phalenare

Vill man ha en familjehund är sällskapshunden den bästa dvs SMÅ hundar som är avlade för att bara finnas och se vackra ut typ :)
 
Vill bara tillägga att en rastypisk pitbull är en värdelös vakthund! de älskar människor och är väldigt självsäkra, därför blir de inte rädda för ngt och känner heller inte att de behöver vakta... visst finns det undantag, men om man nu vill ha en vakthund ska man inte köpa en pitbull... :)

Och en sak till de är underbara barn hundar om de(som alla andra hundar) blir rätt behandlade.. Visst du att i USA så "jobbar" pitbulls på ålderdoms hem och med sjuka barn just för att de är så kärleksfulla och människokära. Min pitbull brukar leka här hemma med en 4-åring och hon är väldigt försiktig då, de brukar ha dragkamp o leka apport osv. Båda tycker det är skit kul, o hon är ändå bara 5-6 månader, men ändå väldigt försikt när hon märker att hon måste...
 
men en bra vakthund ska ju inte bli rädd dom ska va orädda INGET ska kunna skrämma dom!

men visst det finns undantag men hund är avlad i generationen för att döda och inge annat.
om man har en familj med 4 småbarn tycker jag inte att man ska chansa på att man kanske får en snäll pittbull

oavsätt om den är snäll kräver rasen en fast och hård hand som ALDRIG låter ett nej bli ja!
 
Jo men pitbullen är ingen bra vakthund... de känner inte att de måste vakta ngt och gör då heller inte det...

Chansa o få en snäll pitbull!?!?!? alla hundar föds snälla... tycker det är lika stor "risk" att köpa golden... De biter barn de oxå... jaja.. pitbull är en underbar familje och barn hund om den blir behandlad rätt o detta gäller ALLA raser...
 
Nja jaghåller inte med där en pittbull är avlad i alla tiden för kampa man har avlat på dåliga hundar med dåligt psyke allt för att få en hund som anfaller allt och alla. Det tar inte bara 40 år att få bort det i aveln utan dubbelt så lång tid om inte ännu längre.
En golden har man avlat på i massor av tid med bra psyke på och bra sunda hundar.

Pittbull terrier vill inte ens försäkringsbolagen ha och det måste ju betyda att dom är farlig och är osunda hundar som kostar ruskigt med pengar för dom!!

Kan ju vara som så att dom biter och har sig tex
 
tycker bara det betyder att dom inte har en aning om ngnting... O vadå anfalla allt o alla??? Du har ju faktiskt inte en aning om vad du snackar om??Alla hundar som ens visa lite agg mot människor sköts på stället!!! detta för att det under en hundkamp står "dommar, avbrytare" precis bredvid de kampande hundarna.. dessa människor hade ingen som helst lust att ha med människoaggresiva hundar o göra... Det är helt otroligt att det i ett så informerat samhälla går runt folk med samma syn som du.. Hur kan du tro att ett djur föds elakt??

För att rikta mer kritik mot försäkringsbolagen så får man ju försäkra AmStaff o denna hund är inte så jätte olika pitbullen men denna ras har aldrig kontrollerats lika mkt i deras människoaggresivitet... de är avlade på utseende medan pitten är avlad på mentalitet... Nu menar ja inte att AmStaffen är en dålig hund utan bara att Försäkringsbolagen är bra korkade när de tillåter en hund men förbjuder en annan...

Om golden nu är så underbar(jämfört med pitten) varför biter dom också barn då.. oftar är pitbull? Nej du snackar ren gojja... gå in på http://www.hundforum.com/viewforum.php?f=14&sid=97056a4ced13ffe8b75e55633a55dc9e och skriv dina åsikter där så kanske nån med mer kunskap än mig kan argumentera med dig... o då lär du bli ännu mer ifrågasatt... ska bli kul att läsa ditt inlägg där.. för du är väl säker på det du tror o då borde du ju kunna gå in där o "prata lite"... känner inte helt att jag kan göra rätt för en hel ras när jag bara haft en pitbull... men där finns det folk med lång erfarenhet..

tycker det är hemskt med denna hundrasism... och ursäkt om jag överreagerar.. men är själv inte säker på om jag verkligen gör det.. men ber om ursäkt ändå...
 
oj vad felskrivningar o avhuggna ord det blir när man är upprörd... ;)
 
Jag håller med dig i allt förutom att du tog upp att golden också biter barn.

Nu är det ju faktiskt så att Golden är den mest populärar barnrasen, och många okunniga människor köper en Golden för att den kallas barnhund som tydligen = barn skall kunna göra vad som helst med hunden ras ( ex dras i öronen peta i ögonen m.m)
 
Har träffat på en Labrador - som skall vara sååå snäll - som var så aggressiv så ingen vågade kanppt titta på den. Den här hunden är bara ett år och familjen som köpte den köpte deras första hund. De hade den i ett år men var sedan tvungen att lämna den för omplacering. Hunden hade bitit barnens kompisar och familjens vänner överhuvudtaget.
Problemet med denna hunden var iofs att den var rädd, och det var därför den betedde sig som den gjorde.
Hunden hamnade hos en mycket bra tjej och mår bra idag.
Men jag menar vem vet, dessa hundarna kanske är rädda - syftar på bl.a. pitbull - ?
Jag vet inte jag, men tyckte det vart ett ganska bra exempel!

Ha d!

/Frida :banana:
 
Alla hundar är individer och reageras således på olika satt vid olika situationer.

Det kan mycket väl vara så att en hund hugger för att vakta ( ex ben och dylikt ) men då är det någonstans uppfostringen som brustit!
En hund som biter pga rädsla har ofta blivit utsatt förut.
 
likaså många okunniga köper pitbull... men du kan ju inte neka till att alla hundraser biter om de blir behandlade illa... finns ingen ras som är 100% säker.. ja menade inte att just golden biter utan tog det som exempel för att blobas verkade tro att de inte gör det! allt har med individ och uppforstran(livserfarenheter) att göra... o man kan nog få den snällaste hund att bita om man är tillräckligt elak.. alla måste ju försvara sig tillslut.. men men...
 
Absolut, jag vet inte om missförstod mig :)

Jag är väl en av dom som tycker att hunden i vissa fall har rätt att försvara sig genom att bita/nafsa .

Kanske är jag rätt ensam om det
 
Det beror ju på vad som görs med hunden.. tycker heller inte att de ska behöva tåla hur mkt som helst.. det gö ju inte människor.. o hundar kan lätt missförstå människors kroppsspråk... tycker man i vissa fall är väldigt snabb med at dömma.. men ja skulle ju inte heller vilja att det skulle springa runt massa farliga hundar överallt.. för att man är FÖR överseende... man måste försöka avgöra när hunden har rätt och inte har rätt att försvara sig...

Ja fattade det som om du inte höll med om att golden bet folk de med..(var så du skrev) men men... det hade ju varit lite lustigt om du nu ansett det.. då det som sagt har med individer att göra.. osv osv... men men.. :)
 
Så klart att en Golden kan bita, jag menade bara att det inte är så konstigt att den ligger så högt i statistik, då vissa tror att en Golden är = gör vad man vill med hunden ras!

Min hund går ifrån barn om han tycker dom är jobbig, men jag skulle aldrig göra honom den otjänsten att lämna honom med ett barn, för barn kan vara levande :devil: ibland.

Och jag vet inte hur hög tröskel min hund har, normal tröskel har han.
Han klarar av barn som inte är vana med djur, lite hårdhänta m.m han går åt sidan när han vill sova.

Men om barnen skulle jaga honom och dra honom i svansen peta honom i ögonen, tränga in honom i ett hörn eller slå honom = Ja då kanske han försvarar sig, är han elak för det ?
 
APBT är avlad på kamplust och gameness, inte dåligt psyke. APBT är överlag en stabil hund med vekt psyke och som helt saknar skärpa.

En APBT ska inte anfalla allt och alla. Den ska absolut inte anfalla och bita människor. En sådan hund avlivas på en gång.
 

Liknande trådar

J
Hundavel & Ras Har väldigt mycket funderingar just nu och jag hoppas att iallafall någon orkar läsa igenom och ge sin åsikt på det hela. Jag har...
Svar
11
· Visningar
3 721
Senast: Josefinelandgren
·
G
Övr. Hund Jag vet vad ni tänker. "Åh, nej, inte ännu en tråd om kamphundar!". Nu är det inte dessa kamphundsrasers vara eller icke vara som jag...
2
Svar
37
· Visningar
3 899
Senast: Armani__
·
Övr. Hund Herr & Fru Nidholm alskar hundar. Dom har haft hundar stora som sma sedan barnsben. dom har aven ett antal ar fott upp rashundar. Her...
Svar
9
· Visningar
3 451
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp