Skapa pfd-filer

flugskit

Trådstartare
Håller på och gör om word-dokument till pfd-filer på createpdf.adobe.com. Det går segt och man kan bara göra 4 st.

Finns det något program man kan köpa som gör om word-dok. till pdf-filer?

Sv: Skapa pfd-filer

Man kan köpa Adobe Acrobat (inte bara readern) och installera. Kostar ca 2-7 tusen beroende på var man handlar och vilken version.

Man kan även ladda hem något gratis program som installerar sig som en pdf-skrivardrivrutin och som skriver ut wordfilerna som pdf-dokument på datorn om man väljer den "skrivaren" vid utskrift. Såna finns det gott om att hämta gratis på nätet. En av favoriterna är PrimoPDF

Finns ju även batch-konverterare för worddokument->pdf, som tex ActivePDF

Senast ändrad:

man kan också använda OpenOffice för att skapa texdokument istället för Word, OpenOffice Writer har pdf-exportering implementerat. Det är fritt och kan laddas ner från openoffice.org.

Fast det hjälper ju knappast när man redan har ett gäng .doc som man vill konvertera... :)

Jag föreslår istället att använda latex, det går ju utmärkt att bygga pdf:er från ett latex-dokument. Dessutom har man ju 100% kontroll över koden och textpresentationen. Helt superbt om man ska skapa textfiler och väldigt gratis...

Tack så jättemycket! Ska försöka få ner en trial-verision från adobes hemsida till att börja med! :)

joppjopp - openoffices .doc-stöd är rätt schysst så att plocka in och konvertera borde inte vara något större problem. Sen kanske det känns onödigt att ladda hem ett helt officepaket, men det säger jag inget om :)

Hehe, kanske bara jag som upplever openOffices doc-konvertering som rätt tattig då... :p

Har använt mig av pdf995, tycker det funkar bra. Lika lätt som att skriva ut.

latex (LaTeX) är för textbehandling vad "skriva koden för hand" är för webbkodning, även om det nu för tiden finns en del grafiska/semigrafiska program för att skapa latex-kod.

Liknande trådar

IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
534
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
681
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
1 021
Senast: Kirre
·
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 499
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar