Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Man kan köpa Adobe Acrobat (inte bara readern) och installera. Kostar ca 2-7 tusen beroende på var man handlar och vilken version.
Man kan även ladda hem något gratis program som installerar sig som en pdf-skrivardrivrutin och som skriver ut wordfilerna som pdf-dokument på datorn om man väljer den "skrivaren" vid utskrift. Såna finns det gott om att hämta gratis på nätet. En av favoriterna är PrimoPDF
Finns ju även batch-konverterare för worddokument->pdf, som tex ActivePDF
man kan också använda OpenOffice för att skapa texdokument istället för Word, OpenOffice Writer har pdf-exportering implementerat. Det är fritt och kan laddas ner från openoffice.org.
Fast det hjälper ju knappast när man redan har ett gäng .doc som man vill konvertera...
Jag föreslår istället att använda latex, det går ju utmärkt att bygga pdf:er från ett latex-dokument. Dessutom har man ju 100% kontroll över koden och textpresentationen. Helt superbt om man ska skapa textfiler och väldigt gratis...
joppjopp - openoffices .doc-stöd är rätt schysst så att plocka in och konvertera borde inte vara något större problem. Sen kanske det känns onödigt att ladda hem ett helt officepaket, men det säger jag inget om
latex (LaTeX) är för textbehandling vad "skriva koden för hand" är för webbkodning, även om det nu för tiden finns en del grafiska/semigrafiska program för att skapa latex-kod.
Kropp & Själ Tre pass förra veckan och tre pass denna veckan - det känns faktiskt skönt att vara igång! Har bara kört korta pass, max 30 min, men det...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.