Skapa formulär på hemsidan

snurpe

Trådstartare
Skratta inte åt mina tappra försök; det är första gången jag på allvar försöker koda själv ;)

Tänkte testa på att göra ett formulär för min annonssida... Läste på webdesignskolan och koden ser ut så här, så här långt...

---------------------------------------
<form>

<p>Namn:
<input type="text" name="Namn">
</p>

<p>Ort:
<input type="text" name="Ort">
</p>

<p>Telefonnummer:
<input type="text" name="Telefonnummer">
</p>

<p>Mailadress:
<input type="text" name="Mailadress">
</p>

<p>Pris:
<input type="text" name="Pris">
</p>


<p>Välj annonskategori:</p>
<p>
<select name="Kategori">
<option selected>-- välj här --</option>
<option>Häst säljes</option>
<option>Häst köpes</option>
<option>Häst uthyres</option>
<option>Utrustning säljes</option>
<option>Utrustning köpes</option>
<option>Utrustning uthyres</option>
<option>Övrigt säljes</option>
<option>Övrigt köpes</option>
<option>Övrigt uthyres</option>
</select>
</p>

<p> Annons:<br>
<textarea name="Meddelande" rows="4" cols="50"></textarea>
</p>

<p>
<input type="submit" name="Skicka" value="Skicka mina uppgifter!">
<input type="reset" name="Rensa" value="Rensa formuläret ..">
</p>

<FORM method="POST" action="mailto:maria.sikstrom@spray.se?subject=Annonssidorna" enctype="text/plain">

</form>

-----------------------------------
Klistar in detta i Frontpage på en egen sida, där jag har byggt mycket annat. Men när jag förhandsgranskar visar den just allt som står ovan, det är inte alls några textrutor eller så. Har lagt detta avsnitt mellan body-taggarna. Jag har säkert gjort något väsentligt fel.

Kan ni komma på vad?

/snurpe
 
Sv: Skapa formulär på hemsidan

<FORM method="POST" action="mailto:maria.sikstrom@spray.se?subject=Annonssidor na" enctype="text/plain">

Spontant utan att ha testat: Detta ska stå i första <form>. Radera den och klistra in det som står ovan. Just nu har du en <form> för mkt.
 
Sv: Skapa formulär på hemsidan

Nu lyckades jag iaf få upp mitt formulär. Men jag tror jag läste att folk av någon anledning måste ha en fast mail på datorn för att den ska klara av att skicka informationen. Jag vill givetvis testa om det fungerar att få svaren till min mail, men jag har ingen fast mail :crazy: Är det någon som har lust att testa och se vad som händer när man trycker på skicka? Verkar den skicka informationen? Om ni bara testar att skicka kan ni ju skriva i någon av rutorna att det är ett test så jag inte tar den som en annons ;)

Här är länken iaf: (klicka på Annonser)
http://hem.bredband.net/monte/

Tacksam för hjälp!

/snurpe
 

Liknande trådar

Z
IT & mobiler Jag håller på med en gästbok i php och jag skulle behöva hjälp med att få datum till inläggen. Vad och var ska jag skriva? Koden ser ut...
Svar
2
· Visningar
1 284
Senast: Laban
·
IT & mobiler Vad gör jag för del. Vill göra ett inloggningssystem med hjälp av php. Har hittat en kod på nätet där man inte behöver någon databas...
Svar
7
· Visningar
952
Senast: Laban
·
IT & mobiler Håller på att göra ett inloggningssystem för min hemsida (första gången ja prövar på php) och undrar nu varför det inte fungerar. Jag...
Svar
9
· Visningar
915
Senast: Laban
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp