Skånsk åkvagn...

asterix_zaphir

Trådstartare
Jag var och hämtade en fin skånsk åkvagn idag (bilder kommer senare idag) och framme stod det var den var ifrån.
Är det någon som vet lite mer om företaget, om de har bra vagnar och ev hur gammal den kan vara. Hjulen är gummibelagda.

Sv: Skånsk åkvagn...

Tack för länken. Det var en intressant sida :)

Här är några bilder på vagnen, den är i behov av en tvätt.

Tack. Frågan är nu vad jag ska ha den till. Sälja, eller köra in mitt gamla halvblod eller sätta den i trädgården med en massa blommor på ;)

Gah! Blommor?! :eek: ;)

Annars kan du sälja den till mig! ;)

ha ha ha, tänk vad snyggt det hade varit med klängerväxter på vagnen :grin:
Men allvarligt är du intresserad så pm:a
Det är ju några skavanker på den, bla att det fattas lite gummi på ca 7 cm på ena hjulet, skaklarna fick jag inte heller men ska kolla upp om de finns.
Jag har nog inte tiden till att köra in mitt gamla sto:crazy:

Det är en Snyggvagn. ;) Danmark är ju ganska nära skåne... :) Fick du mitt pm? Det gick så fort att jag inte riktigt fattade om jag skickade det.

Såg nu att du fått det, efter som du svarade på det. :p

Senast ändrad av en moderator:

Den är uppdragen under baksätet vilket gör att jag tror att den kallas lucktrila. Det borde vara straff på att ha dom i trädgården med blommor .En sommar i gräset förstör träet i hjulen.

Den är uppdragen under baksätet vilket gör att jag tror att den kallas lucktrila. Det borde vara straff på att ha dom i trädgården med blommor .En sommar i gräset förstör träet i hjulen.

Hur menar du med uppdragen?
Men visst är det snyggt att ha klängerväxter på en sådan ;)
Men jag får väl sälja den då för det är synd att den inte kommer till användning då.

En locktrilla är det inte då det är när man kan fälla ner bakre sätet ner mot golvet, så det blir helt plant där, ett "lock",,
detta är med all sannorlikhet en modell av en jaktvagn..

Hittade referens till en Pedersborg Vognfabrik i Danmark. Det var ett dokument från ett muséum ...

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 836
Senast: Rosett
·
Hundhälsa I morgon har det gått en vecka sen kastreringen av vår hanhund. Tycker att läkningen ser fin ut och han verkar inte ha ont, slickar inte...
Svar
17
· Visningar
1 267
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
539
Senast: Grazing
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 351
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar