skällande hund?

M

mubella

jag har en tio månader gammal jack russell som skäller när han är ensam hemma.Någon som har tips på vad man kan gör?

Sv: skällande hund?

Det är svårt det där--- Du kan ju testa med att ge hunden något att tugga på eller leka med medan du är borta... ett hundben kanske, så den har något annat att tänka på!

Han kanske behöver en hundkompis för att han känner sig ensam - detta har fungerat för mig när jag hade en ängslig storpudel en gång i tiden.

Mvh Dextrosol

jag har en tio månader gammal jack russell som skäller när han är ensam hemma.Någon som har tips på vad man kan gör?

Svårt att svara på med så lite information. Har han alltid gjort det, eller började det precis? Har han fått respons när han gjort det, dvs har människorna kommit tillbaka när han skällt? Hur länge är han hemma, i vilka rum? Hur ensamhetstränades han? Är han tryggare i bur/komposthage? Hur aktiveras hunden annars osv...

Ensamhetsträna!

Börja med några minuter och öka på tiden. Stå utanför dörren så att Du hör om hunden skäller. Skäller den konstant ? Eller slutar den efter en stund?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 681
Senast: fixi
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
571
Hundträning Jag behöver råd från er! Vi har en hund som är strax över 1 år. Hon skäller oerhört mycket på andra hundar. Vi har verkligen försökt...
2
Svar
30
· Visningar
2 527
Hundträning https://blogg.agria.se/fredriksteen/2013/06/07/jag-kan-inte-se-nagon-skillnad-i-vem-som-ar-snallast-eller-varst/ Kom över denna text...
Svar
13
· Visningar
1 443
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka