AbsolutEnsam
Trådstartare
Jag har Haft en lång o jobbig period där jag känner mig maktlös och uppgiven över min ena hund. Jag skulle önska få tips och kanske några bra råd på vägen, för nu är det inte kul att ha hund…
Info om Hunden: Kasteread tik på snart 9 år. Av en sällskapsras. Haft ryggproblem men går på medici. Hur pigg o glad som helst. Väldigt snäll mot människor, dock skäller vid hundmöten. Hon larmar/vaktar hemmet mot ljud. Kan ligga och sova men helt plötsligt flyga upp och skälla på något som hon har hört eller sett. Mycket stressande för min del. vill ej gå promenader i hemområdet, utan kortaste biten hem. Pigg o glad på nya ställen o i skogen. Går som klockan.
Mina problem med henne:
Skäller hemma när man är hemma i huset.
skäller vid hundmöten.
skäller om man går ut utan henne.
vill inte gå promenader hemma.
kan ej bo i lght med henne pga. Skällande.
Vad ska jag göra? Önskar tips o råd, snälla! Kan inte bo i hus hela livet hos förälderna.
Info om Hunden: Kasteread tik på snart 9 år. Av en sällskapsras. Haft ryggproblem men går på medici. Hur pigg o glad som helst. Väldigt snäll mot människor, dock skäller vid hundmöten. Hon larmar/vaktar hemmet mot ljud. Kan ligga och sova men helt plötsligt flyga upp och skälla på något som hon har hört eller sett. Mycket stressande för min del. vill ej gå promenader i hemområdet, utan kortaste biten hem. Pigg o glad på nya ställen o i skogen. Går som klockan.
Mina problem med henne:
Skäller hemma när man är hemma i huset.
skäller vid hundmöten.
skäller om man går ut utan henne.
vill inte gå promenader hemma.
kan ej bo i lght med henne pga. Skällande.
Vad ska jag göra? Önskar tips o råd, snälla! Kan inte bo i hus hela livet hos förälderna.