Skalla mot häst. Tillåtet?

Sv: Skalla mot häst. Tillåtet?

Det är ju en klassisk bortförklaring av kusken också, "Fasen, vettu, hästen galopperade för att kusken framför skallade den. Trots att jag inte låg för nära." Been there, heard that...

:rofl::rofl::rofl:

Du har så rätt, jag råkade ut för det motsatta. :eek:

Jag blev fullständigt utskälld av ett proffs en gång som vrålade "Lär dig köra häst innan du ger dig ut på en bana, du körde FÖR F---N på mig" när jag körde en stänkrädd donna som höll en halv längds säkerhetsavstånd...

Fy så otrevligt. Man är väl ett tacksamt offer att ge sig på när proffs vill hålla en liten föreställning för hästägare.

Och det där lagomavståndet lär man ju liksom in under träning, oftast med just en välplacerad skallning om det behövs...:cool:
Det är liksom inget man ska behöva hålla på med i lopp.

Och det där lagomavståndet lär man ju liksom in under träning, oftast med just en välplacerad skallning om det behövs...:cool:
Det är liksom inget man ska behöva hålla på med i lopp.

Jo om man har lillerik med sina überlånga handstroppar :angel:

Mins inte hur många passhästar han har sumpat när hästen på upploppet behövt stöd i tömmarna o han sitter där bak o flaxar för att bli upploppsgalopp :devil:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 862
Senast: Jamtland
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 811
Hästmänniskan Jag var med om en sak igår som var så chockerande att jag inte riktigt vet hur jag ska gå vidare, så jag tänkte höra om någon på buke...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
10 208
Senast: Skywalker
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 912
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar