Skaklar till rissla

D

dimman

Jag håller på att köra in shettisen, hittills har vi bara kommit till att arbeta med lösa skaklar och en skitsele.

Nu hittade jag den här
http://www.blocket.se/vi/15382634.htm?ca=1_4_s
och blev väldigt sugen på att köpa den och be gubben konstruera skaklar. Hur ska de i så fall vara konstruerade?

Jag planerar att köpa en enkel bröstsele med vettigare funktion snarast...Hur gör man med draglinor när man kör med rissla.

Sv: Skaklar till rissla

Gör vanliga fimmelstångsmodellen tänk på att släden skall kunna röra sig lite i sidled när hästen är försatt .
svängel ,sätt draget under där det går att fästa starkt ,sen häng upp denlängst fram ,tänk på att skakelinfästningen skall kunna röra sig fram o tillbaka i skaklarna när svängeln rör sig,

Kan du förklara fimmelstång? Om nån har nån bild eller skiss blir jag glad. Gärna på alltihop....

själv kan jag inte lägga in bilder men nussikan och schelin har lagt in bilder på mig .blockets bilder kan i bland vara informativa annars kan jag maila bilder men dom måste tas först.

Vill fortfarande gärna se HUR det ska se ut. HAr någon bilder?

Liknande trådar

Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 305
Senast: Mezcal
·
Körning En bekant har köpt en shettis som är inkörd och van att köras. Vi båda därmot är helt nybörjare på körning. Selen är en bröstsele men...
Svar
14
· Visningar
5 454
Senast: _L_
·
Körning Jag har köpt mig en släde !! Den är ungefär samma modell som denna, fast korgen är av trä...
Svar
7
· Visningar
1 598
Senast: _L_
·
Körning Har nu skaffat en shettis till min 3½ åriga dotter, och jag tänkte hjälpa till att motionera honom genom att köra honom:) Har tidigare i...
Svar
2
· Visningar
1 419
Senast: Bubbaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka