nullo-modo
Trådstartare
Funderar starkt på att skaffa sällskapshund nästa år. Vill ha en lättsam glad liten clown, i huvudsak så är det sällskap och följa med (promenad, stallet, trädgården mest) men även lära lite trick och söka kantareller utöver vardagslydnad.
Så söker en iallafall hyfsat frisk ras, inget intryckt ansikte och ingen ras som är känd för att ha svårt att ha lös.
Har hittat några raser som kan passa
Toy pudel
Pomeranian
(Dessa 2 raser tycks ligga på 10 papp mer än övriga i inköp, varför?)
Russkiy toy
Chinese crested dog
Löwchen
Har ytterst lite erfarenhet av sällskapsraser, haft kunder som varit uppfödare av pudel och passat en Chinese crested dog (föll pladask för charmen men vet inne om den var rastypisk). Terrier går bort då jag aldrig kommit överens med någon, vi tycks trigga dom värsta sidorna hos varandra.
Någon ras jag bör ta bort eller lägga till innan besöket på rastorget på Göteborgs stora utställning.
Så söker en iallafall hyfsat frisk ras, inget intryckt ansikte och ingen ras som är känd för att ha svårt att ha lös.
Har hittat några raser som kan passa
Toy pudel
Pomeranian
(Dessa 2 raser tycks ligga på 10 papp mer än övriga i inköp, varför?)
Russkiy toy
Chinese crested dog
Löwchen
Har ytterst lite erfarenhet av sällskapsraser, haft kunder som varit uppfödare av pudel och passat en Chinese crested dog (föll pladask för charmen men vet inne om den var rastypisk). Terrier går bort då jag aldrig kommit överens med någon, vi tycks trigga dom värsta sidorna hos varandra.
Någon ras jag bör ta bort eller lägga till innan besöket på rastorget på Göteborgs stora utställning.