Skaffa ny katt?

Kamomilla

Trådstartare
Gammelkattan gick bort här i början av oktober och nu har suget efter en ny börjat komma krypandes.

Men jag vet inte riktigt om det ska flytta in en ny här eller vad det isf. ska bli för sort och ålder.

Har ett flertal hundar av varierande storlek, kattvana och gillar katt. Även lillkatten, kastrerad hankatt, bor i familjen.

Min drömkatt är en röd Main Coon :love: men de kostar som sagt en del i inköp och jag har inte den summan att lägga på en katt som det ser ut nu. Så funderingarna går om jag ska spara ihop den summan eller leta upp en kattunge som ska flytta hit?

Reflektioner?

Sv: Skaffa ny katt?

Nu vet jag ju inte vart du bor men här nere i södra Sverige finns Kattkomando Syd där man övertar en katt som folk har hittat eller tröttnat på.:idea:
Jag övertog en Norsk skogkatt, renrasig. Kastrerad och klar.
Tusen kronor kostade kissen. :love:

Sv: Skaffa ny katt?

Klart att du skall ha en katt !

Det finns alltid plats för en till kisse.

Jag håller just på att införskaffa min första raskatt och om allt går som det ska så blir familjen en liten ragdollflicka rikare på nästa fredag.

Vi har redan två katter och en hund. Jag hoppas att lilla kissen inte kommer att bli livrädd för allt nytt. Hon är då 12 veckor så denna gång blir det en kattunge. För min del var inte vuxen katt aktuellt då jag inte tror att mina äldre katter skulle acceptera en vuxen katt i huset.

Liknande trådar

Övr. Katt Min blivande sambo har sedan tidigare en katt, men jag lobbar för en till (och jag har inte ens flyttat in än :angel: :o). Frågan är...
Svar
2
· Visningar
1 304
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt Hej, Det är så att jag och min sambo bestämde oss för att skaffa katt när vi flyttade ihop, det blev en kattunge från stället där jag...
2
Svar
22
· Visningar
5 585
Senast: anna_panna
·
Övr. Katt Vår katt har gått bort av ålderdom, så nu är vi kattlösa. Ny kissemiss ska bli familjemedlem till sommaren, och jag trodde valet var...
2
Svar
35
· Visningar
5 302
Senast: fluffig
·
Övr. Katt Hur har ni gjort när ni släppt ihop en ny kattunge med en äldre katt? Mina föräldrar tar i nuläget hand om två övergivna kattungar på...
Svar
2
· Visningar
4 109
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka