Skaffa katt.. Kanske.

S

Skydark

Jag har funderat på om jag ska skaffa mig en fin raskatt. Jag vill ha en som är ganska personlig. Gärna en långhårig. Jag pendlar ganska mycket mellan min mors gård och mitt egna hem. Men nu till saken. Eventuellt så åker jag tillbaka till Spanien och jobbar där några månader igen i höst. Kan man ta med en katt dit. Om jag åker så blir det ca 6 månader som jag blir där. Hur ska jag göra? Köpa katt eller inte?

Sv: Skaffa katt.. Kanske.

blir väl karantän och skit om du ska ta med den?

jag skulle nog väntat tills efter spanien.

Vänta i så fall. Eller kanske passa på att köpa en där nere. Dumt att ta hem en liten kattunge om du ska åka så snart.
Annars kan du ju vara jourhem/akuthem så länge och skaffa en egen när du kommer hem.

Om jag åker så kommer jag att fara i höst. Men det blir nog en katt. Den kommer att stanna hos min mamma när jag åker. Katten kommer att vara med mig dör väldigt ofta ändå. Nu är bara frågan vilken ras jag ska ta och skaffa mig.

Inom EU går det bra att resa med katt bara man håller sig efter de regler om rabiesvaccination och avmaskning som finns. Finns möjligheten för katten att stanna i Sverige är väl det kanske bäst för katten, minst stressfullt men då kanske det är lika bra med att vänta?

Att skaffa en kattunge nu innebär att du kommer lämna en ungkatt hos din mamma i 6 månader. När du kommer tillbaka kommer katten vara mer din mammas än din egen, men det kanske inte gör något?

Liknande trådar

Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
781
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 154
Senast: Hoarfrost
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 387
Senast: Sel
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 561
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sellpy?

Hund, Katt, Andra Djur