Skaffa foderhäst?

M

Mickan

Nu är det så att detta är inte alls aktuellt nu, men jag vill väldigt gärna få svar på detta iallafall :) Jag har ridit på ridskola i 7 år och börjar hästgymnasium till hösten + att jag får en medryttarhäst några dagar i veckan i höst också (slutar på ridskolan). Nu i höst så ska jag rida för tränare 1/veckan på min medryttarhäst och samtidigt då rida på gymnasiet. Jag undrar kan jag skaffa foderhäst om ett år eller är det för tidigt då? Om jag känner att jag orkar med min medryttarhäst flera dagar i veckan under 1 års tid. Och om jag ska leta foderhäst, ska jag då ha med mig tränaren som jag har tränat för på min medryttarhäst? Kan tillägga att jag är enda hästintresserade i familjen (16-årig tjej, 17 nästa år då..). Men alltså är det för tidigt att skaffa foderhäst på 1 års tid efter att ha ridit på ridskola i 7 år och haft en medryttarhäst i 1 år då jag tränat regelbundet för tränare? Blir ju inget "uppehåll" då heller. Tacksam för svar! :D
 
Sv: Skaffa foderhäst?

"Men alltså är det för tidigt att skaffa foderhäst på 1 års tid efter att ha ridit på ridskola i 7 år och haft en medryttarhäst i 1 år då jag tränat regelbundet för tränare?"

Nej, jag tycker inte att det är för tidigt. MEN vänj dig vid att göra det du har föresatt dig färdigt och på ett bra sätt. Det som är viktigast är att du mår bra och att du sköter din skolgång! Vardagen för en tonåring brukar bestå av pojkvänner och lite sommarjobb och så och inte bara hästar ;), ge plats åt det också.

Du har all tid i världen - även om det just nu verkar som om du inte tycker att du har det...:D

Lycka till!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
33
· Visningar
2 047
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 215
Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan...
2
Svar
37
· Visningar
2 170
Senast: sorbifolia
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 026
Senast: Emro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp