Skäms tonåringar mindre nuförtiden?

C

Cernika

Sonen satt på busshållsplatsen och läste en bok. Vi gick förbi och såg att det låg en tom kondomförpackning på marken bredvid honom. Vi frågade om det var han som tappat den. Ja visst säger han glatt. Det är mitt bokmärke.

Ärligt talat så hade jag aldrig kunnat använda en tom kondomförpackning som bokmärke när jag var 16 år. Det hade jag inte ens klarat av idag. Den tiden är ett minne blott när tonåringarna rodnande stod och köpte kondomer över disk. Men det är väl kanske fler fördelar än nackdelar med det.
 
Sv: Skäms tonåringar mindre nuförtiden?

Jag vet när jag var i 13-14 års åldern var det jätte-poppis att ha kondomer i plånboken! Vi var och köpte kondomer i "lösvikt" i en "sexaffär".

Vet faktiskt inte varför, för vad jag minns hade man inte ens en tanke på sex.... Det var bara "coolt" helt enkelt.

Kan tillägga att nu är jag 27 :)
 
Sv: Skäms tonåringar mindre nuförtiden?

det var "häftigt" med att ha kondomer på sig när man var yngre.......

är ju glad att ungdomar köper kondomer över huvud taget
 
Sv: Skäms tonåringar mindre nuförtiden?

När jag var 16 huttade jag upp en (oanvänd) kondom (med banansmak) i en klassrumslampa.

Den var borta nästa gång jag kom dit, förmodligen hade någon av lokalvårdarna plockat ner den. Elakt.

;)
 
Sv: Skäms tonåringar mindre nuförtiden?

Jag tänker bara att det är bra att han förhoppningsvis använt dem!
 
Sv: Skäms tonåringar mindre nuförtiden?

Det är ju jättecool ju.
Han visar mod på det viset.
Det ger cred bland kompisar och det ger tjejjer......
 
Sv: Skäms tonåringar mindre nuförtiden?

Det är nog så att det är så avdramatiserat så det går bra att ha som bokmärke :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp