Skadat benet

Majjijann

Trådstartare
En av katterna, fyra månader gammal hane, verkar ha skadat ena frambenet. Jag lämnade katterna friska och glada ute imorse och när jag kom hem för två timmar sedan såg jag att en av katterna haltade. Tassen verkar inte vara något fel på. Det sitter nog högre upp på underarmen, strax under armbågen. Jag ser inget sår. Lite torkat kladd kkan jag se i pälsen. Men det kan vara vad som helst. känner jag på båda frembenen verkar det skadade vara något varmare. Han hoppar helst på tre ben när han går men han kan stödja på tassen. När jag rör vid benet skriker han lite men låter mig titta. Sen jag släppte in honom när jag kom hem har han bara sovit.

Vad gör man? Kan jag göra något ellrr är drt bara att vänta? Är det någon mening med att vet tittar på det eller ska jag låta det vara och be vet titta på det om en vecka när de ska vaccineras?

Den andra katten är spårlöst borta. Drt är ett större problem men jag hargått en runda i skogen och letat överallt på ggården då vi kan bara vänta och hoppas han kommer hem.

Första kvällen på semestern blev skit. Ska det fortsätts så här jobbar jag hellre hela sommaren.
 
Jag har pratat med jourveterinären. Hon tyckte att eftersom katten verkar pigg, tillgiven och inget verkar brutet avvaktar vi. Kanske blir det bättre fort.Om han blir sämre åker jag till vet.

Han har ätit en del och gick omkring här innan han la sig i soffan igen. Jag tycker han ser piggare ut än när jag kom hem.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag föll i hagen igår kväll och skadade knät allvarligt. Jag halkade ner för en bergshäll och la all vikt på knät. Vrålade rakt ut...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 084
Senast: Twihard
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 552
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 595
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 386

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp