F
Farouk
För att göra det kort: Mamma och jag åkte in till stan igår, för att käka en McDonalds.
På vägen hem kör vi min "favoritväg", förbi flygplatsens landningsbana.
Efter att ha kört förbi flyget och någon kilometer till, så ser jag att det sitter en fågel, MITT i vägen.
(Pappa och jag hade kört över en fågel precis häromdan, så jag är lite "pippi" när det sitter fåglar på vägen )
Vi kommer närmare & närmare. Den flyttar inte på sig, utan vi kör ÖVER den. Inte PÅ den, utan ÖVER. Den åker alltså UNDER bilen.
"Vafan?! Den sitter ju KVAR!! " sa jag till mamma.
Hon fick vända, och jag ser att det kommer en bil till en bit bort.
Hoppar ur bilen, jagar pippin, får flytta mig när bilen kommer. Det var nog inte mer än 5-10 cm till godo för den lille, så bilen susade förbi .
Springer ut på vägen och försöker få tag i den lille.
Tar av mig jackan och kastar över den.
Nu har jag honom i en skokartong, med en massa lufthål i.
Han äter, för jag la en en mask (en av TRE ynkans vi hittade) och när jag senare kollade, så var det bara en bit kvar. Tror att han har käkat på den jag la ner sent igårkväll också.
Han är pigg och vaken, men har inga fjäderpennor (inte många iaf! ) på ena vingen.
Kollade efter lite noggrannare, och ser då att BENET (?!) sticker ut från vingen. Men då slog det mig, att HAR inte dom som en "tå" på vingarna?
Jag HOPPAS det. Vet inte riktigt VAD jag ska göra annars.
På vägen hem kör vi min "favoritväg", förbi flygplatsens landningsbana.
Efter att ha kört förbi flyget och någon kilometer till, så ser jag att det sitter en fågel, MITT i vägen.
(Pappa och jag hade kört över en fågel precis häromdan, så jag är lite "pippi" när det sitter fåglar på vägen )
Vi kommer närmare & närmare. Den flyttar inte på sig, utan vi kör ÖVER den. Inte PÅ den, utan ÖVER. Den åker alltså UNDER bilen.
"Vafan?! Den sitter ju KVAR!! " sa jag till mamma.
Hon fick vända, och jag ser att det kommer en bil till en bit bort.
Hoppar ur bilen, jagar pippin, får flytta mig när bilen kommer. Det var nog inte mer än 5-10 cm till godo för den lille, så bilen susade förbi .
Springer ut på vägen och försöker få tag i den lille.
Tar av mig jackan och kastar över den.
Nu har jag honom i en skokartong, med en massa lufthål i.
Han äter, för jag la en en mask (en av TRE ynkans vi hittade) och när jag senare kollade, så var det bara en bit kvar. Tror att han har käkat på den jag la ner sent igårkväll också.
Han är pigg och vaken, men har inga fjäderpennor (inte många iaf! ) på ena vingen.
Kollade efter lite noggrannare, och ser då att BENET (?!) sticker ut från vingen. Men då slog det mig, att HAR inte dom som en "tå" på vingarna?
Jag HOPPAS det. Vet inte riktigt VAD jag ska göra annars.