Skadad näsvinge

Emor

Trådstartare
Kom hem ifrån jobbet och ser att lilla shettisen fått en reva i ena näsvingen. Den har inte slitits loss, men det är en reva högst upp där det verkar ha blivit en bristning.

Det känns inte som att vet. kan göra så mycket ikväll, det blöder inte, har runnit lite vätska ur det som jag tvättat bort.

Hur skyddar jag detta lättast ifrån flugor? Finns det någon flughuva som går ner över näsan för shettisar? Vad smörjer man bäst med? Brukar använda inotyol på flugbett osv sommartid för att den ger ett så bra skyddande lager så att äcklena inte kommer åt, men den känns inte optimal i detta fallet....

Sv: Skadad näsvinge

Hööks har en flughuva med nosskydd. Everglade ifrån Equi-guard.

Fyndade själv 2 st ifrån hansbo på granngården för 59kr st, men det var i Eslöv och var min mamma och mormor som rotade i rea korgen så vet inte hur det fanns med andra storlekar.

En snabb koll på hansbos sida visar att den flughuvan jag fick tag i ska finnas i XS och uppåt den också! :)

Sv: Skadad näsvinge

Klipp till en bit bomullstyg och fäst i nosgrimman så den hänger över mulen, blir lika bra skydd som ett solnosskydd.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka