Min fina ponny ansågs tyvärr halt av veterinär, något som jag inte märkt. Hälta som syns svagt vid longering, inte alltid. Visade reaktion vid böjprov hos vet. På plåtarna sågs två lösa benbitar och två olika griffelbensfrakturer + en liten pålagring. Han gick igenom besiktningen hos förra ägaren när jag köpte honom för 1.5 år sedan. Han kan inte ha fått allt detta hos mig...
Vet sa att man kunde göra två olika operationer, 6 veckors boxvila och sen sjukhage osv. Inte ens säkert att han blir bra.
Hon trodde att han kunde fungera som sällskap/promenadhäst.
Han är väldigt vaken i psyket och märker redan nu efter en veckas vila att han är väldigt het. Hade problem att bara leda honom från hagen till boxen.
Han har inte riktigt psyket för att vara en sällskapshäst...
Jag är så himla ledsen. Vad gör man i en sån här situation? Har han ont av att bara gå? Vad mår han bäst av?
Ge gärna tips.
Vet sa att man kunde göra två olika operationer, 6 veckors boxvila och sen sjukhage osv. Inte ens säkert att han blir bra.
Hon trodde att han kunde fungera som sällskap/promenadhäst.
Han är väldigt vaken i psyket och märker redan nu efter en veckas vila att han är väldigt het. Hade problem att bara leda honom från hagen till boxen.
Han har inte riktigt psyket för att vara en sällskapshäst...
Jag är så himla ledsen. Vad gör man i en sån här situation? Har han ont av att bara gå? Vad mår han bäst av?
Ge gärna tips.