jag tycker att du borde ge dem ett par dar/vecka.
så de hinner landa och bestämma rangen.
annat var det när vi hade ihopsläpp med de fem valacker som fanns i stallet och en ny häst.
hästen ifråga var 5årig travare, ägaren fick hästen gratis, den hade inte gått med andra hästar för det hade inte funkat (vilket ägaren inte talade om förens efter) hästen ifråga var halt på båda bakbenen. så halt det bara går att vara, (stod och hängde på frambenen för att avlasta.)
detta var inget vi andra hästägare fick reda på innan heller.
hästen ifråga börjar med att hälsa normalt som hästar brukar göra för att sen snabbt sno runt och sparka allt vad den hade.
den gick på en av de andra hästarna, jagade den. högg sig fast i hästens manke och höll kvar där medans stackars hästen skrek av smärta, gick ned på knä och gjorde allt för att komma loss.
hälsade på den äldsta hästen i hagen (23) kickade den i huvudet så det bara smackade om det.
när den gamla hästen var påväg bort (med huvudet böjt åt sidan av smärta) vände han sig om och sparkade, och träffade igen.
de enda hästar han inte gick på var min systers B-ponny som är van att gå med konstiga hästar, och som satte sig på honom direkt utan att ens behöva visa hovarna.
och min d-ponny som är så försiktig att han hellre springer iväg.
denna häst vill ingen längre ha i hagen. konstigt va?
dessutom var han så otroligt halt sen så han kunde knappt gå :/
(och kommer (förhoppningsvis) avlivas, bäst för den stackars hästen
)
nu blev det långt och väldigt OT.
men iaf. ge dem några dagar.