Skadad efter intubation?

Myssan

Trådstartare
Efteer några veckor fick jag äntligen min operation av gallsten (har skrivit tråd tidigare) sagt och gjort, operationen gick bra men fick veta att det hade vart svårt att intubera mig, man fick använda kamera sa dem och operationen tog längre tid + att jag gjorde en ERCP där man går ner via mun ner till tolvfingertarmen och plockar sten i gallvägen.
Efter op så hade jag ont i halsen i några dagar, ungefär som en förkylning, vilket är rätt normalt, men jag hade också en känsla ungefär som en klump och jag tänkte att det bara var svullet. Nu har det snart gått 3 veckor och jag känner fortfarande av klumpen, ungefär som man har slem i halsen som man vill få upp.
Vill bara höra mig för av era erfarenheter om det är någon som vart med om samma, jag vet liksom inte om det är värt att uppsöka vård för att det faktiskt är en skada eller om det är något man får leva med.. Mest av allt vill jag egentligen bara veta vad det är som hänt.. Någon?

Jag skulle kontakta stället som opererat.
Det hade jag också gjort inte minst för att det är ganska enkelt att titta ner ihalsen och få reda på om det är som det ska eller inte. Vet av egen erfarenhet att bara en liten skada i halsen kan kännas länge. Inte alls så omfattande som här utan ett löjligt litet fisken hade jag och jag hade känslanav benet kvar länge trots att det var borta.

Ja jag får väl slå en signal, man är ju lite fånig och vill inte störa i onödan :cautious: men det kanske står något i journalen som dem kan svara på snabbt, får bli ett mission imorrn om jag hinner och min telefon som badat i toaletten idag väljer att fungera :banghead: :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 069
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
11 564
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
857
Senast: igbest
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 060

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka