Sv: Skadad av ridning?
Jag trillade av och slog av benet på två ställen, för snart sex år sen. Resultatet av det är en spik från knäet ner till foten, tre skruvar vid fotleden och tre uppe vid knäet, svårigheter att ligga på knä och tappad känsel i huden runt själva operationssåret. Ja, jag känner av det. Ja, på sätt och vis stör det mig i min vardag. Nej, jag orkar inte bry mig om det, så jag försöker leva på som vanligt.
Förutom det där uppenbara problemet med att inte kunna ligga på knä, så har jag mest problem med att det opererade benet fortfarande inte är lika starkt som det "friska", och jag känner av skruvarna när det är plötsliga väderomslag/mycket kallt. Annars är det mest utseendefixerade problem, som att benet ser ut som att jag gått lös på det med motorsåg och att det är svårt att raka benet för att skruven sitter så ytligt att rakhyveln hakar fast och river hål.
Att jag skulle rida igen var ganska så självklart, jag satt på hästen mindre än två månader senare. Då hoppade jag fortfarande på kryckor. Men olyckan hände i samband med hoppning, och jag har faktiskt inte hoppat mer än småhinder (~30 cm) sen dess, men jag har åtminstone kommit till det stadiet att jag vill börja hoppa igen.