Skada på kotsenskidan

S

Sandrizs

Hej!
En av våra hästar har gjort illa sig med ett sår ovanför kotan på ett framben och veterinären misstänker att de kanske kan vara en skada på kotsenskidan. Är inte så hemma på såna skador och hur vet att de kan vara väldigt allvarligt men vilka symptom brukar de vara? Hästen är ohalt i skritten men haltar i traven och det kommer fortfarande ledvätska ur såret och det har gått nästan en vecka sen det hände!

Sv: Skada på kotsenskidan

har inte super koll på det här men gör ett försök. skulle gissa att den blir svullen och varm i kotskenskidan. Kotsenskidan skyddar väl senorna? kanske kan påverka dom ifall det är ett djupt sår.
Har bar spekulerat lite här, finns säkert någon som vet bättre!
Varför frågar du inte din vet som kollat på hästen ? tror det är enklare...

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 393
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 099
Senast: animalasia
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
753
Senast: Ajda
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 551
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Adoptivhund vägrar gå ut