skuggi
Trådstartare
Jag är kanske eventuellt spekulant på en häst som enligt ägaren fick en skada som 1,5åring. De vet inte vad som hände, släpade bara ena frambenet i hagen en dag.
Boxvila en lång tid, och om jag förstod det rätt var det en massör(el liknande) som framkastat gissningen att det var en skada på bognerven. Massage och boxvila gjorde visst susen iaf.
Som 4-åring skulle den börja ridas och då fick den inte med sig frambenet i uppförsbackar med ryttare.
Efter en tid som handhäst har sedan inridning gått bra.
Dock verkar hästen få ont igen av alltför intensiv hoppträning. Och ska därför säljas. Priset är därefter.
Så, ni som har erfarenhet av skada på bognerven, känns detta igen?
Andra tankar?
Prognos?
Hos mig skulle den gå som skogsmullehäst/sällskap, så jag har inga höga krav på den i så fall.
Vad tror ni?
Boxvila en lång tid, och om jag förstod det rätt var det en massör(el liknande) som framkastat gissningen att det var en skada på bognerven. Massage och boxvila gjorde visst susen iaf.
Som 4-åring skulle den börja ridas och då fick den inte med sig frambenet i uppförsbackar med ryttare.
Efter en tid som handhäst har sedan inridning gått bra.
Dock verkar hästen få ont igen av alltför intensiv hoppträning. Och ska därför säljas. Priset är därefter.
Så, ni som har erfarenhet av skada på bognerven, känns detta igen?
Andra tankar?
Prognos?
Hos mig skulle den gå som skogsmullehäst/sällskap, så jag har inga höga krav på den i så fall.
Vad tror ni?