Skäcktråden!

Sv: Skäcktråden!

*kl*
Sockergrynet Bobby född 82 and still going strong!

Bortskämd pensionär som håller koll på Halvbloden.

Korten är från 09/10

P1021763.jpg

Det är inte lätt att vara liten....

P1021799.jpg

Mys under träden.

P1031810.jpg

Stark liten farbror. Måste ledas i träns annars sticker han i vild galopp på nya äventyr. :D

Osorterat101.jpg

Flyr från kameran.

Osorterat114.jpg

Pussas med mitt fjolliga halvblod Lanzelott. :love:
 
Sv: Skäcktråden!

Åh, finfinfin, vill ha :d

Myzboll: grattis till hästen, hur gammal är hon/han? :D Roligt att du köpte henne.

_____________________________________________________________

Och sen en fråga till er alla skäckfolk, har hört att många skäckar har hudproblem, har ni någon erfarenhet av det? Alltså stämmer det? Vad är det då för hud pröobmel, typ eksem eller? Nyfiken :)
 
Sv: Skäcktråden!

Åh, finfinfin, vill ha :d

Och sen en fråga till er alla skäckfolk, har hört att många skäckar har hudproblem, har ni någon erfarenhet av det? Alltså stämmer det? Vad är det då för hud pröobmel, typ eksem eller? Nyfiken :)

Tackar :D

Min häst har lite solexem på mulen under sommaren, man får smörja in den med solfaktor 30 eller högre (till barn på apoteket). Men det är det enda hudproblem min häst har, på vintern är det ingenting.
 
Sv: Skäcktråden!

Hudproblem? Nej, inte mer än andra hästar.

Alla hästar med vita näsryggar riskerar att bli solbrända, som exempel.

Mina har inga hudproblem. De är dock två känsliga individer, när det kommer till allt, så att de ibland behöver extra solskydd på mulen är inte så konstigt. Deras känslighet har dock ingenting att göra med att de är just skäckar.
 
Sv: Skäcktråden!

Men åh vad underbar!:love:

Till den som frågade om hudproblem, jag brukar få hålla lite extra koll så inte Häxan bränner sig i mankammen och på mulen sommartid, utöver det har hon inga hudproblem.

Bjuder på en bild från i somras.

32566080.jpg
 
Sv: Skäcktråden!

En till skäck förresten. Tyvärr inte min men det är jag som rider på bilden (kan tilläggas att jag är 182 cm lång..). Himla trevlig häst som jag gärna hade ägt om jag haft råd.
29435140.jpg
 
Sv: Skäcktråden!

Nya bilder på bebisen :love:

396561_217333365029347_100002580568261_425205_941497619_n.jpg


Lyckades hålla mig i nästan 3 månader innan divere rosa prylar införskaffades till lillkillen också.. :p :D

425551_217333925029291_100002580568261_425206_1919589766_n.jpg
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 001
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 440
Senast: tuaphua
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 557
Senast: Anonymisten
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 484
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Tvättstugedrama
  • Husköpstråden del 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp