Skäckhingsten Knut

EoG

Trådstartare
Någon som vet något om en skäckhingst med det namnet, storhäst av halvblodstyp mbr skäck eller svartskäck. Finns idag i Askersund men är köpt från Älmeboda som köpt från Hjo.

Någon som vet något om en skäckhingst med det namnet, storhäst av halvblodstyp mbr skäck eller svartskäck. Finns idag i Askersund men är köpt från Älmeboda som köpt från Hjo.
Hur gammal? Tänkte genast på hingsten Krut af Leasminde (tror det stavas så). En dansk hingst som såldes till nånstans utanför Gränna genom en bekant som handlar lite med danska och holländska hästar.

image.jpg

Väldigt gammal tråd men någon som vet vart han är idag? Jag hade hand om honom när han stog i Hjo:)

Liknande trådar

Gnägg Det kan ju inte bara vara jag som gärna kryper ner i soffan och tittar på lite häst? Jag har påbörjat en lista med hästrelaterade...
2
Svar
34
· Visningar
4 842
Senast: Rosett
·
Avel Jag har ett D-ponnysto jag tänkt avla på nästa år. Hon är maxad och ser ut som en storhäst. Många blir väldigt förvånade när de får veta...
Svar
11
· Visningar
1 781
Senast: Gimsan
·
Övr. Katt Inspirerad av trådar på hund och avelsforumen började jag fundera lite. Katter har redan den mest oseriösa avel som finns bland husdjur...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
15 254
Senast: kryddelydd
·
Foder & Strö Nya fröken köptes i februari. Var då inte så bra i hullet. Själva hullet var i lägre delen av normalhull, man kunde se revbenen i vissa...
2
Svar
35
· Visningar
3 782

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka