Skabb igen?

R8n

Trådstartare
Endel av er minns säkert min desperata tråd för ett par månader sedan. Nu har den värst drabade fått en pälslös fläck som först mjällade, men efter att jag smörjt med helosan har mjället försvunnit. Men nu har hon blivit röd där och har lite sår efter det jag antar det är, klor. Tror ni det är skabb igen? eller kan det vara något annat?

sr1.jpg

sr2.jpg

Sv: Skabb igen?

Ojj.. Det ser inte bra ut, men jag tror inte att det är skabb. :crazy:

Ajjdå, vet inte vad det är men skabb ser det inte ut som.

Hon är inte lika röd idag. Men hon får nog följa med till veterinären när jag ändå ska dit med en råtta.

Det är precis som mjäll runt såret, och de "äter" upp pälsen runtom så det blir större och större. Kanske ringorm? :crazy:

Hon är inte lika röd idag. Men hon får nog följa med till veterinären när jag ändå ska dit med en råtta.

Det är precis som mjäll runt såret, och de "äter" upp pälsen runtom så det blir större och större. Kanske ringorm? :crazy:

Stackars liten! Hoppas att vet har ett bra medel...

Låter/ser ut som Ringorm ja, använd Pevaryl eller Silon salva, 2-3 gånger per dagen i början, och sedan när det börjar läka kan du minska ner till 1 gång om dagen. Väldigt effektivt och fungerade prima på min hona, försök bara se till att de första de gör inte är att slicka i sig det =/

Liknande trådar

Hundhälsa Jag kan ju börja den här tråden med att jag känner mig förföljd av problem med mina djur. :arghh: Valp, nu 22 veckor. Det börjar med...
2
Svar
34
· Visningar
3 622
Senast: Tonto
·
Hästvård När hovslagaren var här i förrgår upptäckte jag att hästens öron såg "skabbiga" ut. Jag kan plocka/skrapa bort päls och vid rötterna på...
Svar
3
· Visningar
1 247
Senast: Constance
·
M
Hästvård Min dotter och jag har precis ( 14 dgr sedan) tagit hem en kamrat! Blivit fodervärdar. Kamraten är en gammal Nordsvensk-gubbe, hur mysig...
Svar
3
· Visningar
1 270
Senast: matador
·
Övr. Barn Behöver ventilera och spy lite galla. Ni som läst mina förra trådar om sonens pappa och allt strul vet litegrann hur det varit innan...
2 3
Svar
45
· Visningar
9 642

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka