Ska ni betäcka i år och i så fall med vilken hingst?

Mumin75

Trådstartare
Jag har ett 10 årigt sto efter Tyr vom Rappenhof. Snart ska hon skickas iväg på betäckning med en ung mycket lovande hingst efter Illingur frá Toftum! Ska bli sååå spännande att se vad det blir nästa år! Kan tänkas att det blir en skäck!!:d
Vad har ni för ston och om ni ska betäcka, vilken hingst ska ni använda?:)

Sv: Ska ni betäcka i år och i så fall med vilken hingst?

Jag ska skicka ett av mina ston (e:orri) till Illingur :)
Två skall betäckas med Flugeldur från Gallerud som står hos mig i sommar igen
och ett sto skall betäckas med min egna hingst Lyftingur :)

Om jag får ok från vetrinären ska mitt fyrgångssto E. Dynur fra Hvammi skickas till en Garriavkomma...
Dubbelt Orri i andra led... Hoppas på bra tölt:-)

Vi har redan två dräktiga

Àstsael från Aconcagua med Viktor fra Diisa
Lukka fra Krafla även hon med Viktor

Sen är följande planerat:

Nina vom Ravenstein ska till Geysir fra Canada (e. Garri ue. Gustur fra Grund blup 124 och vi har redan flera lovande efter honom) hon är såld med blivande fölet.

Skvisa skall till vår Oskar från Änghaga
Frán frá Vidivöllum Fremri vårt första klass sto ska till vår Limbo från Änghaga

Kleopatra frá Feti som är kvar på Island har en plats hos Arion frá Eystra-Fróðholti

Vi har 2 ston (en brunstar nu) och en om 2 veckor som betäcks med Fjalar från tavelsjö..super fin unghingst e: veigar frá vakurstödum

Jag hade sååå gärna skicka E till Illingur!!! Han är så himla läcker!!!:d:d:d
Jag hoppas på en blivande bra femgångare. :)

Jag ska betäcka 3 ston med Kristall frá Búlandi (E. Hrodur frá Refstödum)

KL
Jag råkade köpa en betäckning med Kraftur fr. Bringu när jag var på hingsfestival. Helgalet, men 08:an efter Svadilfari åker. Planen var att få henne visad innan ev föl. Men har man ADHD så har man ;)

Var det inte du som enbart skulle ta föl om ditt sto efter visning visade sig vara "bra nog"?

Åh, bör ju bli en ganska flashig isabell!

Mitt sto e: Mökkur åker till Vaki från Österåker :)

/Malin

Önskar att jag en dag kunde betäcka med Vaki, älskar hans uttryck. Men isf får jag byta sto. Hervar ggr tre redan nu känns väl fett. Inte SÅ långt bak hos henne heller eftersom mamman har ganska gammal stam. (Och min 01:a duger verkligen inte för avel. Hon skulle nog få minuspoäng på en visning ;) )

I år tänker jag betäcka ett av mina ston för första gången. Är det min Brimkló frá Þorlákshöfn (e. Assi frá Stóra-hofi) som jag tänker betäcka með Jósteinn frá Votmúla (e. Álfasteinn frá Selfossi). Valde honom för hans otroligt snygga trav samt jag har kännt honom sen hann var unghäst och har han precis det temperament som jag letar efter.

skjoni8net.jpg

Lånar troligtvis ut min halva på stoet så att mamma kan betäcka med Vindfaxi från Trädgårdsnäset :-)

Vindfaxi
10-3.jpg

Stoet
00.jpg

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 545
Senast: mars
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 705
Hästvård Fick tyvärr avliva min ridhäst och kvar blev min 6-åriga shettisvalack. Jag har precis hämtat hem en shettishingst som snart blir 3 år...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 087
Senast: Egonson_
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt sto i år med min kompis hingst, för eget ändamål. Och jag tänkte börja nu i maj så jag har några månaders...
Svar
6
· Visningar
1 597
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama