Ska man komma till världen ska det tydligen vara med dramatik!

Emro

Trådstartare
Sådär, jag har hållt mig undangömd några dagar nu då min son behagade komma till världen.
Jag har tidigare skrivit att han har ett allvarligt hjärtfel som upptäcktes på rutinultraljudet.
I fredags var jag på en bedömning hos läkare då det var tal om jag efter helgen (igår) skulle sättas igång i Lund då barnet borde födas i Lund.
Efter min obligatoriska nattmacka och mitt nattbad gick jag och la mig lite lagom sent i vanlig ordnining. När jag skulle lägga mig tillrätta ordentligt tyckte jag att det blev lite blött. Jag insåg ganska snabbt att jag nog inte kissat på mig så jag rusade till toan som lyckligtvis ligger i anslutning till sovrummet.
Det var visst vattnet som gick. Det var dessutom lite rosafärgat, men jag tänkte att det kanske mest hade med slemproppen att göra. Efter att ha ropat på sambon som såg helt förvirrad ut lyckades jag ringa till förlossningen som ville att jag skulle komma in och ta en kurva ganska snabbt.
Jag insåg att jag kanske inte skulle köra, sambon har inte körkort, försök få tag på taxi halv tre på natten mellan fredag och lördag plus att dottern behövde tas om hand.
Försökte med ljus och lykta få ta i någon tjänstvillig person och det löste sig till sist, men det tog nog en timme innan vi var inne på förlossningen.
Där tog de en kurva, satte skalpelektrod och började oroa sig lite för blödningarna.
Det bestämdes att jag skulle åka till Lund. Så jag, sambon och en barnmorska blev instuvade i en ambulans och begav oss utan ilfart. Jag hade börjat få en del värkar också. Inga jättejobbiga, men de kändes lite.
Väl framme i Lund oroar de sig åter igen för blödningarna och gör ett ultraljud. Det visar sig att moderkakan har börjar lossna.

Nu blir det bråttom på riktigt. Akutsnitt alltså. Jag som har en hel del snittskräck lyckades ändå behålla lugnet och allt gick kanon.

Klockan 07:41 föddes världens finaste Victor. 54 cm lång och 4634 gr tung.
Idag har han dessutom genomgått sin första av tre hjärtoperationer och det gick jättebra.

p1010226_26599170.jpg
 
Sv: Ska man komma till världen ska det tydligen vara med dramatik!

Åh som jag har tänkt på dig av någon anledning, vad läskigt nu när jag läste att du fött :)

Stort Grattis Emro (+familj ) och välkommen till världen Victor..:love:

Så himla söt är han och skönt att operationen gick bra :laugh:
 
Sv: Ska man komma till världen ska det tydligen vara med dramatik!

Åh, stort grattis Emro! :D

Otroligt söt :love:
 
Sv: Ska man komma till världen ska det tydligen vara med dramatik!

Åh vilken söt en, och stor var han också! Skönt att operationen gick bra, tufft för en sån liten men tänk så bra att de kan göra så mycket! Grattis! :bump:

ps, scary med lossnande moderkaka, gjorde det ont?
 
Sv: Ska man komma till världen ska det tydligen vara med dramatik!

Vilken vacker son och ljuvlig färg! :love:

Grattis!!
 
Sv: Ska man komma till världen ska det tydligen vara med dramatik!

Grattis till Victor!!!

Lämpligt namn också! En riktig segrare är han!
 
Sv: Ska man komma till världen ska det tydligen vara med dramatik!

Grattis till en riktig praktbebis !

Skönt att det gick bra trots dramatiken.

Lund är väl SVeriges främsta på barnhjärtan, så det måste kännas tryggt !
 
Sv: Ska man komma till världen ska det tydligen vara med dramatik!

Åh vad fin han är, GRATTIS!!

Hoppas allt går som på räls med resterande operationer också!
 
Sv: Ska man komma till världen ska det tydligen vara med dramatik!

Grattis till underverket! Skönt att höra att allt gick bra. :)
 
Sv: Ska man komma till världen ska det tydligen vara med dramatik!

Jätte grattis till en fin kille! :)

Åh, kan inte låta bli att gråta när jag läser om bebisar numera.
Speciellt inte om de har fått en lite tuff start i livet.
 
Sv: Ska man komma till världen ska det tydligen vara med dramatik!

Stort grattis!!

och skönt att operationen gick bra!

//Julia
 
Sv: Ska man komma till världen ska det tydligen vara med dramatik!

Vad skönt att operationen gick bra!!

Grattis till er, han är jättesöt :)
 
Sv: Ska man komma till världen ska det tydligen vara med dramatik!

Ojdå, unge herr Victor vill inte göra det lätt för sig! Skönt att ni hann in i tid med den lossnande moderkakan, och att första operationen gått bra. Håller tummarna för att det fortsätter på det viset, stort grattis :)
 
Sv: Ska man komma till världen ska det tydligen vara med dramatik!

TACK alla för gratulationerna. Det värmer verkligen ska ni veta:love:.

Vindvissla: Problemet var att det kändes inte alls. Det 'ska' ju kännas, men gjorde det inte så det var tur att de upptäckte lossningen
 
Sv: Ska man komma till världen ska det tydligen vara med dramatik!

Åh, vad fin han är!!!:love: Bebissjuk...
 
Sv: Ska man komma till världen ska det tydligen vara med dramatik!

Stort grattis! Vilken guldklimp.:love:
 

Liknande trådar

Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 796
Senast: aiquen
·
E
Gravid - 1år ...nä, det blir det verkligen inte.. Tyckte jag hade sån tur. En jättelätt förlossning och en fantastiskt fin liten HUGO :love: som...
2
Svar
31
· Visningar
5 677
Senast: Esperanza_1980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp