R
Rambolina
Måste bara få ventilera lite. Har ett stall med STORA hagar, håller på och bygger helt nytt inne i stallet, stora boxar och service som in/utsläpp täckesservice, 4-5 fodringar /dag 6 dagar i veckan och för detta betalar de 1100:-/månaden. Bestämde att inackorderingarna skulle köpa hö av oss och vi har köpt på oss tredubbelmängd för att täcka allas behov, nu kommer de på att det antagligen inte har råd med det.....vi har krävt att de startar med 800 kg/inackordering bara för att få igen lite av alla pengar vi ligger ute med. Är det så himla orimligt!!?!?!? Ska du hämta hö hos en extern säljare så får du ju ändå oftast ta vad en transport rymmer dvs 600-1000 kg.
Ska de verkligen kunna kräva att få köpa veckovis eller månadsvis bara för att de inte har råd....men köpa hund går bra!
Hur mycket tål ni som stallägare? Tar ni vad skit som helst eller åker de ut?
Till saken hör att en av damerna står i stalldörren och röker....trots tillsägelse Jag känner att jag börjar koka så smått, vad säger den juridiska biten om att bara säga upp någon, denna någon har ännu inte skrivit under sitt kontrakt så det finns inget avtal oss emellan. ( Ligger där säkert idag....)
Ska de verkligen kunna kräva att få köpa veckovis eller månadsvis bara för att de inte har råd....men köpa hund går bra!
Hur mycket tål ni som stallägare? Tar ni vad skit som helst eller åker de ut?
Till saken hör att en av damerna står i stalldörren och röker....trots tillsägelse Jag känner att jag börjar koka så smått, vad säger den juridiska biten om att bara säga upp någon, denna någon har ännu inte skrivit under sitt kontrakt så det finns inget avtal oss emellan. ( Ligger där säkert idag....)