Ska man eller inte?

B

Bobble

I dressyr ska man alltid ha lite snyggare häst än i hoppning men asså måste man ha töntiga rosetter i manen?
Man får väl ens inte ha det. Vissa dressyr ryttar överdriver!! :eek:

Sv: Ska man eller inte?

Rosetter..? nää.. ;) Du får väl ha oknoppad man i dressyr om du vill, iaf upp till en viss nivå..

Knoppar eller oknoppad man ;) Rosetter har jag aldrig sett ;)
Elin

Knoppar är defentivit inte töntigt, man vill göra sin häst extra fin helt enkelt.
Och gillar man inte bedömningssporter med allt som det medför så måste man inte tävla !!!

Bobble skrev:
I dressyr ska man alltid ha lite snyggare häst än i hoppning men asså måste man ha töntiga rosetter i manen?
Man får väl ens inte ha det. Vissa dressyr ryttar överdriver!! :eek:
Så klart att man gör hästen extra fin inför en dressyr tävling men rossetter får man inte ha!

Dressyr ska va fint.
Jag vet ju inte vad du menar med att de överdriver, men att hästesn är knoppad och fint upp putsad är ju absolut inte att överdriva..
Många hoppryttare gör ju likadant med sina hästar..

Vad jag vet så får man inte ens ha rött band i svansen för att visa att hästen sparkas :bump:

nepp de får man inte, inte inne på banan iaf, men där finns det juh inga andra hästar att varna.
Så har man en häst som sparkas så får man ta av rosetten i collecting ring !

adnamA skrev:
Rosetter..? nää.. ;) Du får väl ha oknoppad man i dressyr om du vill, iaf upp till en viss nivå..
man får ha oknoppad man i GP åxå om man vill......

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
533
Senast: Mli
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
313
Senast: MJLee
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 281
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 343
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar