Ska man blötlägga musli?

Taefill

Trådstartare
Jag ska börja ge mina hästar musli (mustang med små pelletsbitar i också). Ska man ge det blötlagt? Hur länge ska det isåfall stå, varmt eller kallt vatten?
Den ena får även alger och kalk. Måste jag blötlägga för att hon ska få med det när hon äter?

Sv: Ska man blötlägga musli?

det står ingenting vad jag har sett iallafall. de andra i stallet som ger gör olika. några blötlägger och andra gör inte, så jag vet inte vad som är rätt, om det ens finns nåt rätt?

Liknande trådar

R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
822
Senast: Oknytt
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 158
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 013
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 027
Senast: Rumpnissen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Kattbilder #10
  • Problemet med hundsmuggling!