Ska köpa ny dator *tips*

Ämelie

Trådstartare
Jag är inte så kunnig inom de här med datorer och jag litar inte rikcigt på säljare :angel:
Men då är det tur man har buke som kan komma med lite tips och råd :idea:
Vad ska jag tänka på och vad för typ av dator ska jag ha?

Kommer använda datorn till:
*Mediafiler
-musik
-bilder
-filmer
*Surfa på internet
*Skriva

Vill gärna ha en bärbar, men har hör att de inte är lika bra som en stationär?

Sv: Ska köpa ny dator *tips*

Vill gärna ha en bärbar, men har hör att de inte är lika bra som en stationär?

Nja bärbar kostar aningen mer än en stationär med samma prestanda

Själv har jag bärbar men vanlig skärm tangentbord och mus när jag är hemma men jag har även möjligheten att åka ut till torpet med den om jag så önskar

Lite dyrarare med fler möjligheter :d

Så ställ dig frågan om du har behovet att flytta runt den till stugan vardagsrummet toa osv i såfall är valet själv klart en laptop

Stationära datorer är oftast billigare lättare att utökas/uppgraderas nästan hur mycket som helst

Vad du behöver i prestanda är en fråga om pengar vad har du för budget????

du klarar dig troligen på en billigare variant 6000 - 10000kr är nog ganska rimligt

Sv: Ska köpa ny dator *tips*

Tack för ditt svar =)
Ja, en billigare variant hade jag tänkt mig, jag är långt ifrån mijlonär :angel: Hade väl egentligen tänk spara lite så jag kan köpa en bättre, men min håller på att braka ihop nu så det börjar bli lite kris.

har väl inte så jätte stort behov av att ta med mig datorn överallt, men känner att det skulle vara roligt ibland när man reser bort och så :) så det lutar väl åndå mot en stationär skulle jag tro... (åh, vad jag är velig :angel: )

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har ingen dator hemma men tycker jag behöver något att skriva på. Jag har ju min jobbdator på jobbet och så telefon, har därför...
Svar
12
· Visningar
381
Senast: Anna-Bella
·
IT & mobiler Min lap top börja bli gammal och sliten och börjar ha lite åsikter om vad jag ber den om. Jag kan dock inte leva utan dator, men har...
2
Svar
35
· Visningar
1 640
Senast: Enya
·
IT & mobiler Jag behöver en ny dator. Velar mellan stationär och laptop. Förutom att surfa behöver jag ha word och excel. 17" skärm som minst på...
2
Svar
34
· Visningar
2 146
Senast: Enya
·
IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 631
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Valp 2025