LisenK03
Trådstartare
Hej! Jag fick min första alldeles egna häst den 15/6-2014 i födelsedagspresent. Jag har levt på gård med hästar i hela mitt liv, men hon är min första häst. Hon heter Dawatea och är ett Tyrolerhaflinger sto född 2010. (D-ponny). Hon är verkligen min allra bästa vän. Men i ridningen så klickar vi inte riktigt. Hon är verkligen inte ambitiös, hon är seg och har svårt för att lyssna då hon inte är speciellt känslig. Jag har ganska höga mål inom ridsporten, jag drömmer om att tävla SM. Och jag känner att hon inte kommer kunna tävla SM. Jag tror inte ens att hon kommer kunna gå en LB hoppning, då hon verkligen inte är hoppglad. Hon är stark, nästintill outbildad. Jag känner att jag vill ha en läromästare, en ponny som kan lära mig vad jag ska göra, inte en ponny som jag måste lära. Och jag kan knappt någonting om jag ska va ärlig. Jag menar inte att jag är nybörjare, för det är jag inte. Jag behöver liksom en häst som kan göra rätt när jag gör rätt, och inte en häst som bara springer (hon biter tag i bettet och drar iväg). Jag känner att jag vill ha en häst som jag klickar lite mer i alla grenar, nån som kan lära mig saker. Men samtidigt, Dawatea är min bästa vän och jag älskar henne massor. Men jag tror nog nästan att jag vill sälja henne Jag vill komma någonstans, när hon är färdigutbildad så är min ponnytid slut liksom ( jag är ganska lång, hon är 144 mkh). Men hur ska jag säga det till min mamma? (pappa är död). Hur ska jag säga till mamma att jag vill sälja min bästa vän? Kan någon komma på något som jag typ kan säga till mamma? Jag är en person som får dåligt samvete av allt, mitt tankesätt i detta är "Mamma har ju köpt henne till mig, Dawatea är min bästa vän, hur ska jag klara mig utan henne?" Samtidigt som jag tänker "Hon borde komma till nån som älskar henne lika mycket som jag, men som klickar i ridningen med henne. Jag har höga mål, och jag kommer inte kunna uppnå dom med denna ponny". Det är det som går runt i mitt huvud dagligen. Snälla, hjälp