Ska jag klippa av mitt hår??

nyponros

Trådstartare
Okej, nu lät det dramatiskt.
Min identitet sitter litegrann i mitt långa hår. Jag får för mig att jag skulle vara jätteful om jag inte hade mitt långa blonda hår.

Nu ska jag till frisören på måndag, och planen är att fylla i min (extremt hemska) utväxt och klippa. De senaste gångerna har min frisör försökt bearbeta mig lite till att klippa av mitt hår en bit så att det blir "helt". Jag har nämligen tappat massor av hår i omgångar pga stress och har hårstrån i princip i alla längder possible på mitt huvud, från 1 cm till låångt, nästan till svanken. Om jag fick av en bit skulle mitt hår upplevas som starkare, friskare och tjockare, och på sikt skulle det få en chans att växa ikapp och bli jämnlångt alltihop tillslut, under förutsättning att jag inte fortsätter tappa massa. Mitt hår är nu väldigt tunt, fast det ser tjockt ut. Knäppt. Folk brukar säga att jag har så tjockt hår, tills de tar i det och inser att tofsen inte är så tjock...

Oj vad jag babblar.

Jag funderar iallafall på något i stil med detta: (KORT i mitt huvud, men snyggt)

IMG_7801-520x649.jpg

allsang_pa_skansen_2011_marie.jpg

IMG_5897-520x693.jpg

image.jpg

IMG_1663.jpg

hc3a5rfc3a4rg-och-klippning.jpg%3Fw%3D830%26h%3D1130

Och jag blir lite sugen på färgen också :O. Hur lång tid tar det att få till den färgen från en blekt blondin med typ en decimeter utväxt?

Såhär ser jag ut nu, om någon missat trots att jag spammar forumet med mitt nylle...

Senast ändrad:
Sv: Ska jag klippa av mitt hår??

Jag tror du skulle passa jättebra i kortare hår, du har fint hår nu också men klipper du det och får lite mer frisyr av det sas, så tror jag det skulle bli jättebra.
Frisyrerna på bilderna var jättesnygga allihop

Ja du kommer passa jätte bra i lite kortare hår! Längden du kollar på är tillräckligt lång för att det inte ska blir någon större skillnad om man kollar på ansiktsform osv även om det kommer bli ovant för dig :)

Så som andra "hårförslaget" är, så tror jag att skulle bli jättesnyggt på dig.

Kan tillägga att jag själv haft väldigt långt hår, ungefär ner till svanken. När jag skulle toppa det hos frisör och det klipptes några centimeter för mycket (enligt mig) så trodde jag att jag inte skulle våga mig ut och hej vad allt hängde på att håret var långt...

Sedan en dag tröttnade jag, varför vet jag inte, men jag kapade av det så att det slutade ovanför axlarna och min enda tanke efteråt var ungefär: "Varför gjorde jag inte det här tidigare?!". Det var tokigt mycket snyggare, framförallt för att man plötsligt såg att jag hade en hals (innan var det mest mitt huvud, massor av hår och en kropp), men också för att det blev mer fokus på mitt ansikte osv. Nu kör jag på kortare än någonsin och det är SÅ skönt. Det känns lätt och fritt, det går åt mindre mängd hårprodukter samt hålls rent och snyggt lättare. Så kom igen, kapa av lite av håret ;) Det värsta som kan hända är att du längtar lite efter att det växer ut igen och det kommer det göra så småningom.

Jag tror också det skulle bli jättesnyggt!! Sååå mycket kortare blir det ju inte, sen får håret som sagt en chans att återhämta sig lite:) Ang färgen tror jag inte det är så svårt, om frisören lägger lite mörkare slingor bara? I lite olika nyanser? Beror ju på hur mycket du vill göra på en gång och hur pass slitet håret är nu.

Jag färgade håret mörkbrunt och trodde inte jag skulle kunna gå tillbaka till min mer naturligt blonda färg på en färgning, men frisören la slingor i lite olika nyanser och det blev jättebra!! Såg naturligt ut och "lagom" blont:)

Jag kapade mitt hår, och det var så skönt! Tog tre decimeter, nu når det strax under axlarna och ska kapas lite till är planen. Jag älskar det, det trasslar inte, ser friskt ut, och är lättare att fixa. Innan blev det mest hår, och till slut kände jag mig som en ledsen cocker spaniel. Aldrig mer lååångt hår.

Jag tycker absolut att du ska klippa av håret en bit! Jag tror du skulle passa jätte bra i en hårlängd som slutar strax under axlarna.

namnlost-1_52d267dd2a6b22364ee49ae4.jpg

Gör det! :) Jag tror att det skulle bli jättefint och förmodligen kommer ingen annan än du tänka på det som kort. KortARE ja, men inte kort. :)

Själv gick jag från:
pic_5268d7779606ee2cf13b7034.jpg

(Ursäkta att jag ser ut som om jag ätit en citron...)

Till:
pic_5293543988e59d1520768991.jpg

Och det var SÅ skönt, har inte ångrat mig en sekund. Det är en klyscha, men det växer ju faktiskt ut igen. :)

Bilden längst ner till höger tycker jag är :love:
Men jag kommer på att jag oftast tycker det är finast med lite vågor/stora lockar när håret är kortare... och mitt hår är verkligen spikrakt.

Jag tycker du är jättesnygg i det kortare håret! Jag bjuder på en klysha till men ditt (sjukt fina) ansikte ser ut att ha kommit fram bättre. Och så är det kanske ofta? Jag tror jag ska våga :D.

Lustigt att jag verkar stalka Marie Serneholt i den här tråden, jag gillar inte ens bingolotto... men fin i håret det är ho'.

Både du och Marie är toksnygga och ni har samma färger så det är helt okej att stalka då! ;):D:p

Fick du aldrig panik efteråt och kände dig naken precis när du kapat det? :D.
Jag är lite rädd för det där oåterkallerliga, hähä...
Jag klippte faktiskt av "allt" mitt hår när jag var 15-16 år och fick en snygg lite spretig bob som slutade i nacken typ, då stormtrivdes jag med det. Men nu är jag "hon med det långa håret" igen, iallafall i min egen hjärna. Men jag kan ju testa en bit nu, hatar jag det så växer det ju ut på ett år eller så :)

Jag tycker du är jättesnygg i det kortare håret! Jag bjuder på en klysha till men ditt (sjukt fina) ansikte ser ut att ha kommit fram bättre. Och så är det kanske ofta? Jag tror jag ska våga :D.

Det är så väldigt ofta, skulle jag vilja påstå. Nu är ju jag personligen en "frisyrnörd" och tycker att "bara långt hår" är bland det tråkigaste man kan ha. Oftast tycker jag att personen själv, och framför allt ansiktet, försvinner bland allt hår på något vis. Så jag säger JA, klipp dig! :D Är dessutom håret slitet brukar det kännas helt fantastisk fräscht när man blivit av med det slitna, för långt och slitet hår är sällan snyggt.

En något kortare längd, men utan fula slitna tester längst ner är ju betydligt snyggare än ett långt hår som ser misskött ut. Ifall du har enstaka hårstrån som behöver jämnas till gör det. I längden kommer det att se betydligt bättre ut. När man väl kommit förbi nacken/skulderbladen på håret är det ju inte längden som gör skillnaden, utan kvaliteten. Då spelar det ingen roll ifall det går till skulderbladen eller ner till svanken. Det handlar ju om att håret måste vara fint.

Jag tror att du skulle vara fin i ännu lite kortare, typ en lång page eller bob! Då blir det lättare att få lite volym upptill. Fast behåll din snedbena och klipp kanske lite långa flikar runt ansiktet.

images

images

images

images

Vouge: Haha! Det var snällt sagt ;).

Koltrast:
Jag har tittat massor påd en typen av frisyrer för något år sedan, och varit jättesugen! Men jag tror jag får gå på lite längre denna gång iaf, sen får vi se om jag vill ha längre igen eller gå ännu kortare. Jag tycker Cheryl Coles frisyr är sjukt snygg på den bilden.

Klipp klipp klipp! Det är så mycket snyggare med en frisyr än bara hår!

Klippte nyss av mitt, och jag kanske var övermodig med det är härligt! :D

1149628_10151607078897029_1348949259_o.jpg

Jag kapade mitt till Sernholt-längd igår. Tänkte inte ta så mycket, men bestämde mig för att allt risigt skulle bort. Känns lite tomt, men så skönt!

KL

Har som du alltid haft långt hår (har igen då jag inte klippt mej på ett bra tag)

Men har i omgångar klippt mej "kort" (för att vara jag JÄTTEKORT ;) men enligt många så de inte ens sett att jag klippt mej ;) )

Numera när syrran väl har tid att klippa har hon som riktlinje mitt bhband på ryggen. Där klipper hon det... Nu är det som sagt nere i svanken igen... Och sitter och funderar på om jag ska våga klippa det tom ännu kortare (än bara bhbanden ;) )

Nu är det här en jättegammal bild men så långt har jag nu (igen)...

langthar_52d3b8492a6b222fb78d0b51.jpg

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså med risk för att alla trådar hamnar om stilförändring. Jag tänkte unna mig att gå till en frisör men jag har ingen aning vad jag...
Svar
5
· Visningar
774
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ Kära vänner, det kan vara så att jag har en 30-årskris*. Eller så är det bara time for change. Mitt hår är cirka 100% dödstråkigt...
2
Svar
27
· Visningar
3 708
Senast: Silkisif
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar